صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

ایران در ایران

الحاق یکهزار هکتار زمین
 به شهر بندرعباس
بندر عباس/ استاندار هرمزگان گفت: با هدف تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، یکهزار هکتار زمین به شهر بندرعباس الحاق شد.مهدی دوستی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان، اظهار کرد: طی یکسال گذشته با پیگیری‌های مستمر در شورای عالی معماری و شهرسازی، بیش از سه‌هزار هکتار زمین در استان الحاق می‌شود که الحاق یکهزار هکتار آن از سوم آبان‌ماه در شهر بندرعباس محقق شده است.وی، الحاق اراضی به محدوده شهرها را کاری بزرگ قلمداد کرد و گفت: این امر به توسعه شهرها در آینده کمک خواهد کرد و تلاش‌مان در الحاق اراضی این بوده که نیاز بلندمدت شهرها به زمین را درنظر بگیریم.

بزرگترین مزایده خودرویی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در کرمان آغاز شد
کرمان- استاندار کرمان در  مراسم آغاز مزایده خودرویی ستاد مبارزه با موادمخدر در استان  آن را بزرگ‌ترین مزایده خودرویی در سطح کشور خواند و تأکید کرد که به سبب هزینه‌های زیاد جانی و مالی که این استان در مقابله با مواد مخدر می‌دهد، کمک‌های بیشتری از محل این مزایده باید به کرمان ارائه شود.به گزارش ایرنا، در قالب این مزایده یکهزار و ۳۶۷ خودرو به مزایده گذاشته شده که برخی از آنها از حدود ۲۰ سال پیش تعیین تکلیف نشده‌اند.
حدود یکسال پیش در دی‌ماه ۱۴۰۱ بود که رئیس دستگاه قضا در سفر خود به کرمان، سری هم به پارکینگ خودروهای توقیفی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زد، از بلاتکلیف ماندن وضعیت خودروها گلایه کرد و دستور تعیین تکلیف فوری داد. بعد از آن، اقدامات مختلفی برای این مهم به همت مسئولان استان انجام و یک مرحله نیز مزایده برگزار شد تا اینکه بزرگترین مزایده خودرو روز چهارشنبه، سوم آبان طی مراسمی با حضور مسئولان استانی کلید خورد.محمدمهدی فداکار استاندار کرمان گفت: این استان شهید می‌دهد و هزینه‌های زیادی در این حوزه می‌پردازد، لذا انتظار است که کمک‌های بیشتری از محل این فروش به استان صورت گیرد.
وی با اشاره به اقدامات کرمان به عنوان استان پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر افزود: برخی خودروهایی که امروز به مزایده گذاشته می‌شوند، از سال ۸۲ یعنی حدود ۲۰ سال پیش در این پارکینگ نگهداری می‌شوند.
فداکار با بیان اینکه خودروهایی که امروز به مزایده گذاشته می‌شوند سرمایه ملی هستند، تأکید کرد: به طور مثال خودروهای کشنده و سنگین این پارکینگ که به مزایده گذاشته شدند در چرخه فعالیت کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی