صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۴

وزیر آموزش و پرورش درباره برخی اعتراضات به فرآیند آزمون استخدام عنوان کرد

قیمتی‌ترین فارغ التحصیلان را برگزیده‌ایم

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی اعتراضات به فرآیند آزمون استخدام آموزگاری اعتراض دارند، گفت: هر کس اعتراض دارد برگزیده‌ها را ببیند. آموزش و پرورش محل تأمین شغل برای بیکاران نیست که هر کسی بیکار مانده از آموزش و پرورش گله کند.
به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در جشن طلیعه داران تعلیم و تربیت که به منظور استقبال از نو معلمان آموزش و پرورش شهر تهران که با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مجلس و وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان معلمی که در انتخاب شما کوشیده است، امروز می خواهم پرده از برخی مسائل بی‌هیچ تعارفی بردارم. می‌خواهم برای شما درد دل کنم که برای انتخاب معلمان چه مرارت‌هایی را تحمل کردم.
 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۳۰ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزگاری شرکت کردند، افزود: از این بین حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در دو مرحله پذیرفته شدند و بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر به این فرآیند اعتراض دارند.
صحرایی افزود: برای این ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر قیمتی‌ترین فارغ التحصیلان را برگزیده‌ایم چون مهم‌ترین کار کشور را به آنها می‌سپاریم. روزی که رئیس جمهور من را برگزید به ایشان گفتم بنده معلم هستم، سیاست می‌دانم اما آن را نمی‌ورزم. می‌خواهم معلمی کنم.   وی درباره مسائل مربوط به کمبود معلم نیز توضیح داد: کسانی حقیقت ماجراها را نمی‌گویند. نمی‌گویند پچ پچ‌کنان در گوش رئیس جمهور وقت می‌گفتند ۳۰۰ هزار معلم در کشور اضافه است و امروز می‌گویند که‌ ای وای معلم نداریم. این دولت مظلومانه به دنبال کشف استعدادها برای معلمی است. کمبود معلم را مگر ما به وجود آوردیم؟ مگر این کمبود معلم یک‌ساله ایجاد شده است که این دولت آن را یک‌ساله از بین ببرد؟
 صحرایی گفت: با چه رویی رو به دوربین می‌گویند کمبود معلم به دلیل ضعف مدیریت بوده است؟ مگر معلم‌ها یادشان رفته شما دم از مازاد بودن و زیادی بودنشان می‌زدید؟ معلمان فراموش می‌کنند آن دوران خسران را؟ به خاطر نمایاندن حقیقت باید بگویم کسانی که چند سال پیاپی مجوز استخدام به آموزش و پرورش ندادند و معلمی وارد آموزش و پرورش نکردند و پشت تریبون مجلس گفتند هزینه تربیت در مدارس دولتی بالاست و باید مدارس غیر دولتی را تقویت کنیم، امروز با چه رویی درباره کمبودی که پیش آمده سخن می‌گویند؟
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: در آزمون دبیری و هنرآموزی نیز ۳۳۰ هزار نفر برای جذب ۲۲ هزار نفر شرکت کردند. ما بهترین‌ها را در این آزمون انتخاب کردیم. تأخیر در اعلام نتایج وجود داشت، اتقاق بدی بود، می‌پذیریم. یک ماه این معلمان به مدارس ملحق نشدند؛ اما جذب معلمی که قرار است ۳۰ سال به آموزش و پرورش خدمت کند، اگر یک ماه با تأخیر انجام شود می‌ارزد به اینکه من بعدها دانش آموز را برای آنچه آموخته و نیاموخته قانع کنم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی