وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شهر جدید پرند به پایگاه فرهنگی و هنری تبدیل خواهد شد

مراسم آغاز پروژه شهرک هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان در شهر پرند برگزار شد. هفته گذشته وزیر فرهنگ در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران از ثبت‌نام ۲ هزار خبرنگار، هنرمند و نویسنده برای بهره‌مندی از مسکن شهرک هنر خبر داده بود. در این مراسم علاوه بر معاون وزیر راه و مدیرعامل شهر پرند، هنرمندانی چون پوران درخشنده، علیرام نورایی، شهرام شکوهی و ابوالفضل پورعرب حضور داشتند. در طرح شهرک هنر 3 هزار و ۴۸۱ مترمربع زمین برای ساخت کانون‌ پرورش فکری کودکان، ۳۶ هزار مترمربع فرهنگی هنری‌، 4 هزار و یکصد مترمربع هنرهای زیبا و ۱۰ هزار و ۸۰۰ مترمربع برای هنرستان صنعتی اختصاص یافته است. مرحله اول این طرح برای هنرمندان ساکن تهران ساخته می‌شود که در حال حاضر ۵۷۰ نفر از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر دارای یک فرزند به بالا در تهران از این امکان استفاده کرده‌اند که تمام کارهای مربوط به ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌های محضری توسط صندوق هنر انجام گرفته است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آغاز پروژه شهرک‌هنر گفت: تعداد خبرنگاران تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۴ هزار نفر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.
بیش از ۱۰۰ هزار عضو صندوق اعتباری هنر داریم. هم برای کارکنان وزارتخانه، ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای وابسته هم برای اصحاب فرهنگ و هنر که آنها هم خانواده ما هستند، باید مسکن مناسب تهیه شود.
 این دوره، دوره رسیدگی به عقب‌ماندگی در حوزه خدمت‌رسانی به اصحاب فرهنگ و رسانه است. پروژه مسکن هنرمندان، برای خبرنگاران و کارکنان وزارت ارشاد و همچنین سازمان‌های تابعه این وزارتخانه ادامه خواهد داشت. همه برای ایجاد یک دوره طلایی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در کنار هم هستیم.اسماعیلی در حاشیه این مراسم درباره رسیدگی به مسائل اهالی فرهنگ و هنر افزود: یکی از اولویت‌های اصلی‌ ما در وزارت فرهنگ حل مسائل اساسی اهالی فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه است. از این جهت باید این مشکلات را برای خبرنگاران، اهالی فرهنگ و هنر و ادب به حداقل برسانیم، به همین دلیل در گام اول این پروژه ثبت‌نام انجام شد. طرح‌های بعدی هم برنامه‌ریزی شده و بنای ما این است همه کسانی که فاقد منزل هستند ان‌شاءالله شرایط در این دو سال برایشان فراهم شود و به‌زودی صاحب منزل شوند و برای جاماندگان مشکل ثبت‌نام نداریم.اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در گام نخست برای هنرمندان و خبرنگاران چند واحد مسکونی ساخته و واگذار خواهد شد، گفت: ما در صندوق هنرمندان میزبان اهالی فرهنگ، هنر، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و اهالی قرآنی هستیم که تا کنون بیش از 100 هزار نفر عضو صندوق هنر هستند. در فراخوانی که داده شد تقریباً ۷ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور ثبت‌نام داشته‌اند که در گام نخست برای ۲ هزار نفر پیش‌بینی‌هایی انجام شده تا ان‌شاءالله تأسیس اتفاق بیفتد. این طرح یک ویژگی مهم دیگر هم دارد که کاملاً بر اساس معماری ایرانی اسلامی درحال اتفاق است. ان‌شاءالله در ورودی این شهر مسکن‌ها ساخته خواهند شد و با همت دوستان یک کار الگویی اتفاق خواهد افتاد تا بقیه نقاط هم از همین الگو تبعیت کنند. برنامه ما این است که شهر جدید پرند را به پایگاه مهم فرهنگی هنری استان تهران تبدیل کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی