صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

خبر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش:
۲۵ هزار معلم جدید از ابتدای آبان سر کلاس می‌روند


معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار معلم جدید از اول آبان‌ماه وارد کلاس‌های درس می‌شوند و مسأله کمبود معلم برطرف خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی فرهادی افزود: با به‌کارگیری این تعداد معلم مسأله کمبود معلم در مدارس برطرف خواهد شد. بخشی از ظرفیت‌ها خالی می‌ماند که در آزمون‌های بعدی تلاش خواهد شد جذب شوند. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش همچنین درباره جذب مربی پرورشی در مدارس گفت: اطلاعیه جذب ۱۱هزار مربی پرورشی در مدارس به زودی منتشر می‌شود.
به گفته وی، برای استخدام این تعداد مربی پرورشی با سازمان اداری و استخدامی مکاتبه شده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد. تلاش می‌شود این مربیان پرورشی با مهارت‌های چندگانه به کار گرفته شوند که هم نقش مشاور در مدرسه را داشته باشند و هم به‌عنوان مربی پرورشی به‌ کار گرفته شوند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره استخدام نیروهای سرایدار مدارس و بحث افزایش حقوق آنها گفت: با سازمان اداری و استخدامی درباره استخدام حداقل ۳۰ هزار نیروی سرایدار خدمتگزار مکاتباتی انجام شده است و به محض دریافت مجوز این امر انجام خواهد شد.
به گفته فرهادی، برای جبران حقوق و مزایای نیروهای سرایدار مشغول به ‌کار نیز با سازمان اداری و استخدامی صحبت‌هایی شده است تا از ظرفیت قانونی برای جبران این کمبود استفاده شود.

جستجو
آرشیو تاریخی