صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت
جمع بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به کردستان

روز گذشته جلسه بررسی و جمع‌بندی موضوعات و طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و علاوه بر پیگیری میزان پیشرفت مصوبات سفر اول، برنامه‌ها و طرح‌های دور دوم سفر به این استان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
محمد مخبر در این جلسه با اشاره به تکمیل و ساماندهی گذرگاه‌های مرزی، اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی و همچنین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام ریلی استان کردستان و طرح‌های آبرسانی، سدسازی و تصفیه خانه در سفر رئیس جمهور به این استان، از تلاش‌ها و خدمات معاونت اجرایی رئیس جمهور و استاندار کردستان در پیگیری‌های جدی و دلسوزانه مصوبات سفرهای استانی قدردانی و تأکید کرد: اقدامات و تلاش‌های انجام شده در دولت سیزدهم برای مردم غیور و انقلابی کردستان منشأ خیر و برکت و رضایتمندی در این استان شده است.

 

تعیین سازکارهای توسعه گردشگری و ارتقای سلامت اجتماعی در برنامه هفتم

بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در هجدهمین روز با برگزاری جلسات علنی مجلس در سه نوبت کاری و با بررسی مواد مربوط به توسعه گردشگری و نیز ارتقای سلامت اجتماعی
ادامه یافت.
به گزارش ایسنا، در حوزه گردشگری نمایندگان جدول هدف‌گذاری کمی را تصویب کردند که بر اساس آن تعداد گردشگر ورودی به کشور که در حال حاضر سالانه کمی بیش از 4 میلیون نفر است تا پایان عمر برنامه به ۱۵ میلیون نفر در سال افزایش پیدا کند. در راستای تحقق این هدف، نمایندگان سازکارهای برنامه برای توسعه گردشگری داخلی و افزایش جذب گردشگران خارجی و همچنین حفظ میراث فرهنگی کشور و نیز توسعه و ترویج صنایع دستی را به تصویب رساندند که تمدید معافیت‌های مالیاتی و مستثنی بودن از شمول برخی قوانین بخش صنعت برای تمامی تأسیسات و فعالیت‌های گردشگری و حوزه صنایع دستی، اختصاص یارانه و تسهیلات مالی در بودجه سنواتی، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق گردشگری و تسهیلگری سرمایه‌گذاری در این حوزه از جمله آن است.
 نمایندگان در جریان مواد مربوط به ارتقای سلامت اجتماعی با تعیین هدف کمی 50 درصدی برای کاهش جرم و جنایت در پایان اجرای برنامه هفتم توسعه، سازکار مجلس برای ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را تعیین کردند.

 

تجهیز پهپاد «کرار»
به موشک هوا به هوای «مجید»

پهپاد جت «کرار» که پیشتر در اخطار و دورکردن پهپادها و جنگنده‌های بیگانه از مرزهای ایران اسلامی به کار گرفته شده بود به موشک حرارتی با برد 8 کیلومتر تجهیز شد. علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در آیین تجلیل از نخبگان این نیرو در «طرح پهپادی هوا به هوای رسول» در این باره توضیح داد: برای تجهیز موشک زمین به هوای «مجید» با انجام تغییراتی فنی در قسمت‌های مختلف با قابلیت شلیک به صورت هواپایه انتخاب شد.
به گزارش تسنیم، امیر صباحی فرد با بیان اینکه در طرح پهپادی رسول با بهره‌گیری از پهپاد‌های ارتقایافته به موشک هوا به هوای کاملاً بومی، توانایی ردگیری و درگیری علیه هرگونه پرنده و اهداف متخاصم در برد عملیاتی حاصل شده است، گفت: ظهور و بروز این‌گونه طرح‌ها و ایده‌ها و محصولات اثربخش در عرصه‌های دفاعی، معادلات و شیوه‌های رزم و دکترین دفاعی در عرصه جهانی را دستخوش تغییرات بنیادین خواهد کرد که به تبع آن، ایجاد فضای ابهام و افزایش قدرت بازدارندگی در برابر دیگران را هم به دنبال خواهد داشت.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در احصای مزایای طرح پهپادی رسول به ارتقای ظرفیت پدافند تاکتیکی، انعطاف تغییر فضای درگیری پدافند هوایی متحرک، تعریف جدیدی از قواعد و شیوه‌های نبرد هوایی، کاهش خطرپذیری مأموریت رزم هوایی، ارتقای توان رزمی پدافند هواپایه و افزایش قدرت بازدارندگی با دستیابی به دانش و فناوری پیشرفته پهپادی، ارتقای برد عملیاتی و تقویت اصل دفاع در عمق پدافند هوایی یعنی دست بلند در سرعت پاسخگویی به تجاوز‌های احتمالی هوایی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در این طرح پهپاد جت کرار به موشک حرارتی با برد هشت کیلومتر تجهیز شده است، افزود: طی یک سال و نیم انجام تحقیقات و مطالعات میدانی گسترده روی موشک‌های مختلف به‌منظور پیاده‌سازی و نصب روی پهپاد کرار، در نهایت موشک زمین به هوای «مجید» با انجام تغییراتی فنی در قسمت‌های مختلف با قابلیت شلیک به صورت هواپایه انتخاب شد.
امیر صباحی فرد تأکید کرد: بر این اساس، موشک مجید در قالب تست‌های زمینی و پروازی مورد ارزیابی عملکرد میدانی قرار گرفت. بدین ترتیب فرایند تست و ارزیابی بدون سرجنگی در منطقه عمومی جندق در ارتفاع سه هزار پایی و در فاصله چهار هزار و 735 متری انجام پذیرفت؛ لذا پهپاد کرار مسلح به موشک مجید همراه با سر جنگی علیه پهپاد هدف، همزمان با رزمایش غرورآفرین پهپادی 1402 ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر سناریویی که پیش‌بینی شده بود، مأموریت خود را با موفقیت انجام داد.

جستجو
آرشیو تاریخی