صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

6 شهر ساحلی در بوشهر ساخته می‌شود
بوشهر - استاندار بوشهر از ایجاد 6 پهنه سکونتگاهی ساحلی با رویکرد مولدسازی در استان خبر داد و گفت: مطالعه ساخت این سکونتگاه‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مصوب شد.
«احمد محمدی‌زاده» با بیان اینکه ۷۰ درصد سکونتگاه‌های بزرگ در جهان در حاشیه سواحل قرار دارند، افزود: ایجاد شهرهای جدید با رویکرد مولدسازی از برنامه‌های مهم است که در این راستا ۲۷ منطقه برای احداث شهرهای جدید در نوار ساحلی جنوب طراحی شده است.
وی سهم استان بوشهر را ایجاد ۴ سکونتگاه شامل بیدو گناوه، بربو تنگستان، بردخون دیر و بندر ریگ اعلام و بیان کرد: 2 منطقه دیگر شامل لاور ساحلی دشتی و یک منطقه حدفاصل گناوه تا بندر امام حسن(ع) پیشنهاد شده که برای انجام طرح مطالعاتی این ۶ سکونتگاه ساحلی با رویکرد مولدسازی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مصوب شد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: پس از تکمیل طرح مطالعاتی شهرهای جدید در نوار ساحلی استان بوشهر به‌عنوان سکونتگاه‌های ساحلی با رویکرد مولدسازی شکل می‌گیرد.
محمدی‌زاده با بیان اینکه قبلاً ساخت یک شهر جدید تحت عنوان دلیران در استان بوشهر اجرایی شده است، گفت: شهر مولد دلیران با رویکرد اقتصاد دریا به مساحت ۸۵۰ هکتار در بخش ساحلی دلوار تنگستان طراحی و اجرایی شده است.
 
کمبود 4500 کلاس درس در آذربایجان غربی
ارومیه - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌ غربی گفت: این استان نیازمند احداث ۶۴۰ هزار مترمربع فضای آموزشی است و طبق بررسی‌های انجام شده به ازای هر یک دانش‌آموز، یک مترمربع کمبود فضای آموزشی داریم.
 به گزارش ایرنا، قهرمان رحمانی افزود: سرانه فضای دانش‌آموزی آذربایجان غربی در مقایسه با متوسط کشوری که ۵.۲۲ مترمربع است، پایین بوده که با درنظرگرفتن جمعیت دانش‌آموزی، نیازمند چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس هستیم.
 وی ادامه داد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در حال حاضر ۳۲۲ هزار مترمربع فضای آموزشی در دست احداث دارد که در صورت اتمام این پروژه‌ها نیم متر به سرانه فضای آموزشی استان افزوده خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی