صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

آزادی زندانی برای شادی روح مادر
پسر نوجوان یزدی ۵۰ میلیون ریال پس‌اندازش را با هدف خشنودی خدا و شادی روح مادر مرحومش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد، این پسر 15 ساله با حضور در دفتر مردمی این ستاد گفت: با توجه به اینکه مادرم چند سالی است فوت کرده تصمیم گرفتم در سالروز تولد مادر مرحومم مبلغی از پس‌اندازم را برای مشارکت در آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد اهدا و با این کار روح مادرم را شاد کنم. سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد ضمن قدردانی از این اقدام خداپسندانه پسر نوجوان گفت: کمک‌های مردمی مربوط به یک روز، ماه، مناسبت و یک فصل خاص نبوده و در تمام روزهای سال شاهد حضور افراد مختلفی با نیت‌های متفاوتی هستیم که این گواه اعتماد عموم جامعه به این ستاد مردمی است.
ریزش سقف ایستگاه اتوبوس
فرو ریختن سقف یکی از ایستگاه‌های اتوبوس دانشگاه شهید چمران اهواز منجر به مصدوم شدن یک دانشجو شد.
 عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: ساعت ۹:۴۶ صبح یکشنبه خبر رسید به دلیل فرسودگی سقف یکی از ایستگاه‌های اتوبوس دانشکده اقتصاد حادثه رخ داده و یک دانشجوی ۳۴ ساله مصدوم شده است. او افزود: مصدوم به علت ترومای غیرنافذ به ناحیه سر بدون پارگی و خونریزی، توسط نیرو‌های امدادی این مرکز به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.
افشای راز قتل مرد زنجانی با دستگیری باند جعل
راز ناپدید شدن مرد 66 ساله زنجانی پس از 5 سال با اعترافات اعضای یک باند جعل اسناد فاش شد.
سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان در تشریح جزئیات این خبر افزود: پنج سال پیش گزارش ناپدید شدن مردی ۶۶ ساله به پلیس آگاهی زنجان اعلام و ردیابی‌ها برای یافتن این مرد آغاز شد. در حالی که تحقیقات برای رمزگشایی از علت ناپدید شدن این مرد ادامه داشت، با گذشت پنج سال تیم جنایی با دستیابی به یک سرنخ مهم و با هماهنگی قضایی، به یک باند ۹ نفره کلاهبردار و جاعل رسید که در چهار استان فعالیت می‌کردند. پس از دستگیری اعضای باند، متهمان در مواجهه با مدارک و مستندات لب به اعتراف گشوده و به قتل مرد 66 ساله و رها کردن جسد وی داخل یک سد اعتراف کردند. متهمان مدعی شدند به قصد تصاحب مال و املاک مقتول وی را به قتل رسانده‌اند.

 

 ریزش پارکینگ
 چهار خودرو را بلعید

گودبرداری و ریزش دیوار یک ساختمان در بندرعباس باعث خسارت به چهار خودرو شد.
عبدالمهدی حسین‌پور، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: حدود ساعت 7 صبح یکشنبه حادثه‌ای به آتش‌نشانی اعلام شد و وقتی امدادگران به محل حادثه رسیدند مشخص شد گودبرداری موجب ریزش بخشی از دیوار و کف پارکینگ یک ساختمان در خیابان خوشنودی مجاور دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و سقوط چهار خودرو در گودال شده است. وی با اشاره به اینکه این حادثه مصدومی نداشته است، افزود: در کنار این پارکینگ برای ساخت یک ساختمان دیگر خاکبرداری شده بود که چهار خودروی سواری پارک شده در این گودال سقوط کرده است.

 

مرگ 3 عضو یک خانواده در آتش‌سوزی شالیکوبی
آتش‌سوزی در یک کارگاه شالیکوبی در حومه رشت منجر به مرگ 3 کارگر شد.
یک منبع کارگری درباره جزئیات بیشتر این حادثه به ایلنا گفت: حادثه در کارگاه شالیکوبی «کفته رود» پیربازار رشت برای 7 کارگر رخ داده که در مورد کارگران جانباخته اطلاع‌رسانی درستی نشده بود.
وی گفت: روز ۱۸ شهریور‌ماه 7 نفر از کارگران کارگاه شالیکوبی بر اثر آتش‌سوزی دچار حادثه شدند که یک نفر از کارگران به نام «راستین گلرنگ‌مبارکی» حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. از 6 کارگر مصدوم نیز بعد از انتقال به بیمارستان سوختگی ولایت رشت دو نفرشان که وضعیت وخیم‌تری داشتند به بیمارستان سوختگی تهران منتقل شدند که هر دو بلافاصله بعد از ورود جان خود را از دست دادند. هر سه کارگر جانباخته از اعضای یک خانواده (پدر، پسر و عمو) بودند، در عین حال کارگران مصدوم از تبعه کشور افغانستان هستند و گفته می‌شود درمان آنها ادامه دارد و هنوز علت این حادثه  مشخص نشده است.
دستبرد 3 سارق به 80 ویلا در کرج
 اعضای باند سارقان منازل ویلایی با ۸۰ فقره سرقت در نقاط مختلف شهرستان کرج دستگیر شدند.
سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کرج، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. مأموران پلیس با بررسی دقیق منازل سرقت شده و با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سه نفر سارق حرفه‌ای در ارتباط با این پرونده شدند و پس از شناسایی مخفیگاه اعضای این باند با انجام هماهنگی‌های قضایی در قالب سه تیم در عملیاتی غافلگیرانه هر سه سارق را به صورت همزمان دستگیر کردند. از این سارقان ۲ دستگاه خودرو، وسایل و ادوات ارتکاب جرم و تعدادی اموال مسروقه کشف و توقیف شد. سردار هداوند با اشاره به اینکه این سارقان با مشاهده مدارک و مستندات پلیس به ۸۰ فقره سرقت در سطح شهرستان کرج اعتراف کرده‌اند، گفت: تاکنون بیش از ۴۰ مالباخته شناسایی شده است و تلاش‌ها برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی