صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

انفجار مرگبار در نیروگاه برق پرند

گروه حوادث:  انفجار گاز در نیروگاه برق پرند دو کشته و 7 مصدوم برجا گذاشت.
حدود ساعت 10 و نیم صبح یکشنبه خط گاز تغذیه‌کننده واحد نیروگاه 25 مگاواتی پرند دچار حادثه و انفجار شد و دو نفر از کارکنان گروه مپنا جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
انفجار زمانی رخ داد‌ که تکنسین‌های نیروگاه از طرف شرکت مپنا قصد تست شیرهای گاز مستقر بر خط گازرسانی 2 واحد 25 مگاواتی نیروگاه پرند را داشتند.
امید احمدی فرماندار شهرستان رباط‌کریم   نیز در حالی که علت حادثه را سهل انگاری کارکنان دانست در ادامه گفت: این نیروگاه در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تنها بخش کوچکی از خط انتقال گاز به داخل توربین دچار حادثه شده است.
به گزارش مدیریت ارتباطات و بازار گروه مپنا، در حالی‌ که تعدادی از همکاران این گروه از حوزه برق در این مجموعه حاضر بودند، با انفجار خط گاز تغذیه کننده، مهندس «خلیل نوروزی»، سوپروایزر ارشد شرکت توگا، و «معین جامه بزرگ» مهندس بهره‌برداری جان خود را از دست دادند.
 محمداسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران نیز گفت: ساعت 10 و 32 دقیقه صبح یکشنبه 30 مهر، یک مورد حادثه انفجار گاز در نیروگاه برق شهرستان پرند به اورژانس استان تهران گزارش شد.  مصدومان حادثه با آمبولانس به بیمارستان‌ منتقل شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی