حوادث جهان

جایزه 20 هزار پوندی برای شناسایی قاتل
پلیس لندن از مردم خواست قاتل مردی را که جسدش پس از نزدیک به یک دهه ناپدید شدن در داخل فریزر یک بار متروکه پیدا شد، شناسایی کنند.
طبق بیانیه منتشر شده از سوی پلیس متروپولیتن، جسد «روی بیگ» در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ در زیرزمین ساختمانی که زمانی «بار سیمپسون» بود در شرق لندن کشف شد.
به گفته پلیس، کارگران ساختمانی که در این ملک کار می‌کردند جسد بیگ را پیدا کردند.
پلیس اعلام کرده است برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری و پیگرد قانونی افراد مسئول قتل بیگ شود ۲۰ هزار پوند جایزه در نظر گرفته است.
کلی آلن، بازرس ارشد این پرونده در بیانیه پلیس گفت که بازرسان برای حل معمای این قتل به کمک مردم نیاز دارند.
وی افزود:«اکنون بیش از دو سال از پیدا شدن جسد روی می‌گذرد. اگر چه تحقیقات، اطلاعاتی را درباره زندگی روی در اختیار ما قرار داده است اما هنوز برای شناسایی مسئول این قتل به کمک شما نیاز داریم.»
آلن گفت که بیگ در فوریه ۲۰۱۲ ناپدید شده و هنگام درگذشت حدود ۷۰ سال سن داشته است.
پلیس گفت که بیگ از طریق سوابق دندانپزشکی شناسایی شد و کالبدشکافی نتوانست به‌ طور قطعی چگونگی کشته شدن او را مشخص کند.
 
2 کشته در طوفان اسکاتلند
طوفان اسکاتلند موسوم به «بابت» در حالی منجر به مرگ دو نفر شد که برای بار دوم در این منطقه هشدار قرمز جدید صادر شده است.
در هشدار سرویس هواشناسی انگلیس آمده است:بارش شدید و مداوم در شرق اسکاتلند پیش‌بینی می‌شود. سخنگوی پلیس اسکاتلند تأیید کرده که یک راننده ۵۶ ساله عصر روز پنجشنبه بر اثر سقوط درخت روی یک خودرو ون جان خود را از دست داده، همچنین جسد یک زن ۵۷ ساله در منطقه کشف شده است. بارندگی شدید منجر به افزایش سطح آب رودخانه‌ها شده است. طبق گفته اداره هواشناسی انگلیس، این اولین هشدار قرمز برای باران است که از زمان وقوع طوفان موسوم به «دنیس» در فوریه ۲۰۲۰ در این کشور صادر می‌شود.
 
مرگ هزاران ماهی در سواحل روسیه
لاشه هزاران ماهی در ساحل منطقه «پریمورسکی» مرز بین روسیه و چین که به دلیل نامعلومی مرده‌اند با جریان آب به ساحل آمد.
شبکه «راشاتودی» با انتشار این ویدیو از این فاجعه خبر داد. شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر وسیع ماهیان کاهش اکسیژن آب، شکوفایی جلبک‌ها، افزایش پیوسته دمای آب، گسترش بیماری‌های عفونی یا آلودگی آب با پسماند صنعتی یا آلودگی‌های زیست‌محیطی دیگر است اما هنوز علت مرگ این حجم عظیم از ماهی‌ها در منطقه پریمورسکی مشخص نشده است و در دست بررسی قرار دارد.

14 سال اسارت در خانه مرد روانی
زن روس که 14 سال در اسارت یک مرد بود موفق به فرار شد. این زن ۳۳ ساله با مراجعه به پلیس مدعی شد که از سال ۲۰۰۹ توسط یک جنایتکار روانی دزدیده شده است و مورد تجاوز قرار گرفته و شاهد جنایاتی وحشتناک بوده است. فردی که او را حبس کرده بود مردی ۵۱ ساله به نام ولادیمیر چسکیدوف است که در حال حاضر تحت مراقبت‌های مسلحانه در یک بیمارستان روانی است و با تحقیقات جنایی به قتل، تجاوز جنسی و آدم‌ربایی متهم شده است.
این زن ادعا کرد که چسکیدوف زن دیگری به نام اوکسانا را کشته و تکه تکه کرده است. برخی از اعضای بدن این زن، توسط پلیس پیدا شد.
براساس گزارش‌های محلی، والنتینا، مادر این مرد با پسرش زندگی می‌کرده و از ربوده شدن قربانیان او آگاه بوده است. مادر متهم تحت بازجویی قرار گرفت و توسط کارآگاهان به خانه‌اش منتقل شد.
این زن ۳۳ ساله توضیح داد که وقتی ۱۹ ساله بوده با مرد آشنا شده و متهم در ایستگاه راه آهن او را به نوشیدنی دعوت کرده بود: «سپس مرا به خانه دعوت کرد و همه چیز از آنجا شروع شد.»
پس از آن چسکیدوف او را با چاقو تهدید کرده و دست و پا و دهان او را بسته و سپس او را در اتاقی حبس کرده است.  متهم زن قربانی را برای انجام کارهای خانه آزاد می‌کرد و از او انتظار داشت که نظافت، آشپزی و مراقبت از مادرش را انجام دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی