خبر پلاس 1

شکست نظامیان صهیونیست در اردوگاه نورشمس

ارتش رژیم صهیونیستی که در 14 روز اخیر با استفاده از رعب‌افکنی درباره حمله زمینی به غزه، تلاش می‌کند، ساکنان غزه را وادار به کوچ کرده و یا باعث نارضایتی آنها از مقاومت فلسطین شود، اما در هیچ‌کدام این اهداف به موفقیتی دست نیافته و در بعد نظامی نیز نتوانسته به دستاوردهای مورد نظرش در نوار غزه دست یابد، روز پنجشنبه در پی افزایش اعتراض‌ها در کرانه باختری نسبت به خشونت صهیونیست‌ها در غزه، به تکاپو افتاد تا ناکامی‌های خود را در این منطقه جبران کند. به گزارش خبرگزاری سما، بامداد روز پنجشنبه، نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند. مناطق اصلی درگیری‌ها نیز اردوگاه الدهیشه واقع در جنوب بیت‌لحم، اردوگاه نورشمس در طولکرم و همچنین شهرهای رام‌الله و قلقیلیه بودند.
در جریان این تهاجم صهیونیست‌ها برای ساعاتی اردوگاه نورشمس را تصرف و این اردوگاه را تا اطلاع ثانوی منطقه بسته نظامی اعلام کردند. در این حمله، ده‌ها فلسطینی از جمله شماری از اسرای آزاد شده و اعضای حماس در کرانه باختری بازداشت شدند. همچنین درجریان این درگیری‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از حملات پهپادی به مواضع مبارزان فلسطینی حمله کرد که موجب شهادت 20 نفر از نیروهای مقاومت شد. در این حملات همچنین ده‌ها نفر از ساکنان اردوگاه نورشمس زخمی شدند. با این‌حال صهیونیست‌ها که این اردوگاه را تصرف کرده بودند، به آمبولانس‌ها اجازه ورود به اردوگاه و امدادرسانی به مجروحان را ندادند.
با این حال بنا بر گزارش شبکه خبری الجزیره، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دیروز بعد از 27 ساعت تصرف اردوگاه نورشمس در طولکرم، در پی تداوم مقاومت فلسطینیان در این اردوگاه، مجبور به عقب‌نشینی از آن شدند. ارتش رژیم صهیونیستی دیروز همچنین اذعان کرد، یکی از نظامیان‌اش در درگیری‌ها در اردوگاه نورشمس کشته شده و ۱۰ نظامی آن نیز مجروح شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده‌است.
جستجو
آرشیو تاریخی