صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شش - ۲۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شش - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

حمایت امریکا و متحدانش از جنایات عظیم صهیونیست‌ها

رسوایی‌های یک ارتش اخلاق‌مدار!

نیو گوردون، استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه کویین مری لندن
مترجم: وصال روحانی


رهبران غربی اغلب وانمود می‌کنند، اسرائیل دارای اخلاقی‌ترین ارتش جهان است و این فلسطینی‌ها هستند که متجاوز و خشن هستند. اما حمله سفاکانه سه‌شنبه‌شب رژیم صهیونیستی به بیمارستانی سرشار از مصدومین در نوار غزه که اوج حرکات ددمنشانه این رژیم در 12 روزی بود که از شروع عملیات متهورانه رزمندگان فلسطینی در مواضع صهیونیست‌ها می‌گذرد، خلاف این ادعاها را اثبات می‌کند. تعداد و حجم جنایات رژیم کودک‌کش تل‌آویو در طول دوران «طوفان الاقصی» روند صعودی شتابانی دارد و به سختی می‌توان درک کرد که چطور رژیم اشغالگر قدس به خود اجازه می‌دهد به 1/1 میلیون نفر فلسطینی دستور بدهد پیش از حمله احتمالی نیروهای زمینی‌اش به نوار غزه، آنجا را ترک کنند، آن هم در حالی که تعداد زیادی از این افراد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و شماری هم فرزندان و نوه‌های آوارگان و پناهجویانی هستند که در آنجا اسکان یافته‌اند.
تسخیر اهدافی که دست‌نیافتنی توصیف می‌شد
مسأله این است که اسرائیل می‌خواهد با بالا بردن تعداد قربانیان در اردوگاه‌های فلسطینی، سرشکستگی عظیم خود بابت غافلگیرشدنش در روز نخست طوفان الاقصی را از دیدگاه خود جبران کند. زمانی که سازمان حماس در عملیاتی بی‌نظیر رژیم صهیونیستی را از زمین و هوا و دریا به توپ بست، نه فقط ارتش اسرائیل درمانده شد بلکه سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم که در توصیف کارایی آنها سخنان فراوانی گفته شده بود، از هر جهت غافلگیر شدند، در آن روز خاص بیش از هزار صهیونیست به هلاکت رسیدند و حماس اهدافی را با موشک‌های خود در سرزمین‌های اشغالی زد که اسرائیلی‌ها سال‌ها ادعا می‌کردند برای هر نیروی متعارضی دست‌نیافتنی است.
همراهی دولت‌های غربی با صهیونیست‌ها
دولت‌های غربی و در صدرشان امریکا بابت این اقدامات جبرانی که رزمندگان فلسطینی در پی مظالم شبانه‌روزی صهیونیست‌ها چاره‌ای جز انجام آن نداشتند، چه ابراز تأسف‌هایی که نکردند اما همان‌ها اینک که اسرائیل هر روز بر سر مردم غیرمسلح ساکن در غزه سنگین‌ترین بمب‌ها را می‌ریزد، جانب سکوت را در پیش گرفته و از همین طریق با عملیات ضد انسانی رژیم نامشروع تل‌آویو اعلام همسویی می‌کنند. در این مدت بر اثر حملات «کور» نیروی هوایی اسرائیل به مناطق مسکونی غزه بیش از 5 هزار نفر به شهادت رسیده‌اند و آمار مجروحین از رقم 17 هزار نفر هم عبور کرده و چیزی که برجای نمانده، ذره‌ای اعتبار برای رژیم آپارتاید تل‌آویو است؛ رژیمی که فلسطینی‌ها را فقط به این سبب قربانی می‌کند که برای پس گرفتن املاک آبا و اجدادی‌شان اقدام کرده‌اند و حق مسلم خویش را می‌طلبند.
 وقتی امریکا هر حکمی را وتو می‌کند
بیمارستانی که سه‌شنبه‌شب مورد حمله جنون‌آمیز اسرائیلی‌ها قرار گرفته، از تنها مکان‌های امن در نوار غزه به شمار می‌رفت که مجروحان جنگی و وابستگان آنها می‌توانستند در آنجا حضور یابند و ذره‌ای امنیت را یاور خویش بینند. آمار شهدای فلسطینی که دائماً هم رو به افزایش است، اینک از هر مرتبه تهاجم‌های قبلی صهیونیست‌ها فراتر رفته و این باور را عمومیت بخشیده که اسرائیلی‌ها چیزی جز مشتی قاتل حرفه‌ای نیستند. از همه بدتر اینکه وقتی هم که زمان حسابرسی و صدور بیانیه‌های شورای امنیت می‌رسد، همیشه امریکا هست تا حکم صادر شده علیه صهیونیست‌ها را وتو و اجرایی شدن محتوای آن احکام را منتفی کند.
 اگر این تهاجم فزاینده متوقف نشود
آمار و تاریخ به ما می‌گویند که در تهاجم بی‌شرمانه اسرائیل به نوار غزه در سال 2014 بیش از 2 هزار و 250 فلسطینی شهید شدند که 557 نفر آنها کودک بودند. این در حالی بود که در جریان آن موج خشونت اسفبار بیشتر از 64 سرباز ارتش صهیونیستی کشته نشدند. آمار کنونی و آنچه اینک در نوار غزه و کرانه غربی هر روزه به ثبت می‌رسد و شتاب فزاینده چشمگیری دارد، در صورتی که هر چه سریع‌تر متوقف و آتش‌بس دایر نشود، بزودی از مرز 10 هزار شهید در جمع فلسطینی‌ها فراتر خواهد رفت و از آنجا که دولت‌های نامنصف غربی در قبال این جنایات نابینا هستند و همچنان از رژیم نامشروع تل‌آویو حمایت می‌کنند، باید پرسید این رژیم باید به کدام میزان از ویرانگری دست بزند تا سرانجام امریکا و شرکایش دست از همراهی این رژیم جعلی بردارند.
بانیان قانون جنگل
اسرائیل در تمامی این سال‌ها با وقاحتی هر چه بیشتر رنگی از مظلوم‌نمایی به اقدامات تهاجمی خود زده و مدعی شده که هر شهید فلسطینی فقط در زمان‌هایی مورد تهاجم ارتش این رژیم قرار گرفته که رزمنده‌های فلسطینی به سربازان این رژیم تاخته و آنها را به هلاکت رسانده‌اند، حال آنکه عکس این قضیه صادق است و طوفان الاقصی هم با همه ابعاد فوق‌العاده‌اش فقط در حکم پاسخگویی اجباری فلسطینی‌ها به مظالم پایان‌ناپذیر صهیونیست‌ها بوده که مدت‌هاست، اماکن متبرکه مسلمانان و از جمله مسجدالاقصی را هم شامل شده و وقت و بی‌وقت نمازگزاران را از آنجا تارانده است. اسرائیل این حق صوری را برای خود قائل است که به هر نقطه‌ای از نوار غزه و کرانه باختری ورود کند و ساکنان فلسطینی آنجا را از خانه‌شان به بیرون براند تا برای صهیونیست‌ها شهرک‌سازی کند و به واقع خانه برحق فلسطینی‌ها را غصب نماید. به سربازان اسرائیلی این اختیار داده شده چنانچه فلسطینی‌ها در این خصوص مقاومت کردند، روی آنها آتش بگشایند و هیچ کس هم در تمامی این سال‌های طولانی، اسرائیل را بابت این جنایات مورد پیگرد قرار نداده است. آنها قانون جنگل را برقرار کرده و مالکان واقعی کرانه باختری را بی‌خانمان ساخته و جنوب لبنان را دچار التهاب دائمی کرده‌اند و از هر دیدگاهی محکوم‌اند الا از منظر امریکا که این را حق مسلم اسرائیلی‌ها برای دفاع از خویش می‌انگارد.
فرق سفر جدید بایدن با سفر اسلافش
سفر روز گذشته (چهارشنبه) جو بایدن به سرزمین‌های اشغالی و اعلام مجدد حمایت وی از اقدامات تهاجمی صهیونیست‌ها یک رویداد تازه نبود و از رؤسای جمهوری قبلی امریکا نیز این گونه حرکت‌ها به دفعات سر زده بود، اما بایدن در زمانی جدیدترین نمونه این سفرها را به اجرا گذاشته که ابعاد جنایات اسرائیلی‌ها از تمام دفعات قبلی فراتر می‌رود و رودخانه خون در نوار غزه جاری شده و حتی بیمارستان‌ها امنیت ندارند و جان کودکان از چشم شماری از غربی‌ها بی‌ارزش است. بر این ماجرای اسفبار می‌توان تا ابد اشک ریخت ولی تنها راه ابقای انسانیت و سر جای نشاندن جنایتکاراتی همچون صهیونیست‌ها، بیدار شدن هر چه بیشتر وجدان‌ها در جامعه غرب است. ملل این کشورها البته با اجتماعات و تظاهرات مختلف و متعدد طی روزهای اخیر حمایت آشکار خود از مظلومان فلسطینی را بیان داشته‌اند اما تا وقتی امریکا و شرکایش منافع خود را در جنگ‌افروزی‌های اسرائیل و حمایت از عاملان آن می‌بینند، نه خاورمیانه آرام خواهد گرفت و نه عدالت واقعی بر سطح جهان حکمفرما خواهد شد.
منبع: Al Jazeera

 

جستجو
آرشیو تاریخی