صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنج - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنج - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

کرمانشاه و یزد پیشگامان کاهش نرخ بیکاری
یزد- مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: نرخ بیکاری استان یزد نسبت به بهار سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش یافته است.
فریبا آیت‌اللهی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان یزد با ۷.۲ درصد در فصل بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار سال گذشته روند کاهشی قابل‌توجهی داشته است. بررسی‌های نرخ بیکاری فصلی سایر استان‌ها نشان داد استان یزد بعد از کرمانشاه دومین استان کشور در میزان کاهش نرخ بیکاری نسبت به بهار سال ۱۴۰۱ است.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان یزد نسبت به بهار سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش یافته و از ۱۰.۶ به ۷.۲ تقلیل یافته است. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۴.۵ درصد در فصل بهار ۱۴۰۲ می‌باشد که ۴.۳ درصد از نرخ مشارکت کشوری بیشتر است.

 

ستاد بحران هرمزگان در حالت آماده‌باش
بندرعباس -  استاندار هرمزگان گفت: به دنبال وقوع دو زمین لرزه در روز سه شنبه که به فاصله کوتاهی پشت سرهم رخ داد ، ستاد بحران استان به حالت آماده باش کامل درآمد و تیم‌های ارزیاب و امدادی به مناطق کانونی زلزله در فین و فارغان اعزام شدند.
به گزارش  استانداری هرمزگان، مهدی دوستی  در خصوص زمین‌لرزه‌های روز سه شنبه  در این استان اظهار کرد: ۲ زمین لرزه با فاصله کوتاهی از هم بخش‌هایی از هرمزگان را لرزاند، زمین لرزه اول ساعت ۸:۲۹ دقیقه با شدت ۵.۳ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری بخش فین به وقوع پیوست و زلزله دوم نیز ساعت ۸:۳۹ دقیقه با شدت ۵.۶ ریشتر مرز بین سیاهو و فارغان را به لرزه درآورد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه، زلزله دوم در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود، گفت: اعضای ستاد بحران استان هرمزگان در حال آماده باش کامل قرار دارند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز به منطقه اعزام شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی