صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنج - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنج - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

محل بازی پیکان و پرسپولیس معرفی شد

دربی تهـــرانی‌ها در قزوین

پس از چند روز بلاتکلیفی، بالاخره ورزشگاه میزبان بازی پیکان و پرسپولیس انتخاب و معرفی شد و با اعلام رسمی سازمان لیگ، این مسابقه معوقه از هفته ششم لیگ برتر، ساعت 18 فردا در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار خواهد شد. از آنجا که پیکان میزبان این مسابقه است، قرار بود این مسابقه در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار شود اما به دلیل اینکه زمین چمن این ورزشگاه کیفیت بسیار نامطلوبی داشت، میزبانی از این ورزشگاه گرفته شد. پس از این اتفاق ورزشگاه آزادی به عنوان ورزشگاه جایگزین و میزبان پیشنهاد شد اما از آنجا که قرار است بازی استقلال و هوادار، جمعه در همین ورزشگاه برگزار شود امکان برگزاری مسابقه در آن فراهم نبود. در این میان، چند ورزشگاه دیگر مثل امام رضا(ع) مشهد، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک هم برای برگزاری این بازی پیشنهاد شدند اما ناگهان ورزشگاه سردار آزادگان قزوین مطرح و با توجه به نزدیکی به تهران و وضعیت مناسب زمین چمن، تصمیم به برگزاری این مسابقه در قزوین گرفته شد. ضمن اینکه شمس‌آذر این هفته میهمان تراکتور است و تشخیص داده شد که ورزشگاه سردار آزادگان بهترین شرایط برای میزبانی از این دربی دیگر تهرانی‌های لیگ برتر را دارد.
 
آزادی تنها تا نیم‌فصل میزبان  است
در این بین به گفته یکی از مسئولان سازمان لیگ، ورزشگاه آزادی تا نیم‌فصل از بازی‌های استقلال و پرسپولیس میزبانی خواهد کرد تا چمنش به طور کامل تعویض شود و در نیم‌فصل دوم، بازی‌های این دو تیم به ورزشگاه‌های دیگری منتقل خواهند شد که احتمالاً ورزشگاه تختی تهران خواهد بود که در حال آماده‌سازی است.
 
میزبانی شهید کاظمی جدی شد
البته مدیران باشگاه پرسپولیس مدعی‌اند ورزشگاه شهید کاظمی با برخی اصلاحات، قابلیت میزبانی در مسابقات لیگ برتر را خواهد داشت، صبح دوشنبه سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ به همراه نمایندگان باشگاه پرسپولیس در این ورزشگاه حاضر شدند و بعد از این بازدید، جلسه‌ای با رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان برگزار کردند. به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس موضوع میزبانی در ورزشگاه شهید کاظمی را بسیار جدی گرفته است چرا که هم از پرداخت اجاره 200 تا 300 میلیونی برای هر بازی در ورزشگاه آزادی خلاص می‌شود و هم می‌تواند از این ورزشگاه با بلیت‌فروشی درآمدزایی کند. اما مهم‌ترین موضوع در این خصوص، بحث حضور تماشاگران است که این میزبانی را با مشکل جدی مواجه می‌کند. به گفته مسئولان باشگاه پرسپولیس ورزشگاه شهید کاظمی قابلیت حضور 14 هزار تماشاگر را در خود دارد اما حتی اگر قرار بر انجام بازی با تماشاگر باشد بعید است اجازه حضور این تعداد تماشاگر در ورزشگاه خانگی سرخ‌ها داده شود. سکوهای این ورزشگاه سه خروجی برای تماشاگران دارد که همه به یک خروجی نهایی منتهی به بزرگراه آزادگان ختم می‌شود و این کار را سخت خواهد کرد مگر اینکه خروجی‌های جدیدی برای بیرون رفتن تماشاگران باز شود. این مسأله از آنجایی که اطراف ورزشگاه شهید کاظمی خالی است امکان‌پذیر خواهد بود اما نیاز به برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن مسائل ترافیکی دارد. همچنین ورزشگاه شهید کاظمی دارای پارکینگ عمومی است که قابلیت گنجایش 1500 خودرو را دارد. مشکل دیگر این ورزشگاه عدم برخورداری از سالن کنفرانس مجهز است اما مدیران باشگاه پرسپولیس می‌گویند در این ورزشگاه فضاهای زیادی وجود دارد که می‌توان با تجهیز یکی از آنها سالن کنفرانس مناسبی برای مصاحبه مربیان ایجاد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی