صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

جنگ زمینی، حماقت تل‌آویو خواهد بود

ادامه از صفحه 19

ما مشاهده کردیم که تحرکات دیپلماتیک ایران در سازمان ملل و همچنین سفر امیرعبداللهیان به کشورهای مهمی چون عراق، لبنان سوریه و قطر چه تأثیرات مثبتی داشته است. همچنین گفت‌و‌گوی آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور ایران با همتای فرانسوی و دیگر فعالیت‌های دیپلماتیک چگونه در مجموع توانست فشار دیپلماسی را بر جبهه متحدان غرب و رژیم وارد کرده و موجبات بازدارندگی را در اشغالگران فراهم آورد. به قول امیرعبداللهیان در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه مجبور به مداخله خواهد بود. البته جبهه شمالی، فقط محصور به موقعیت سرزمین اشغالی فلسطین نیست و لبنان مناطق اشغالی دارد و باید برای آزادسازی آن نیز مبارزه کنند.

چه راهی برای خروج کاروان‌های خروجی از غزه گذاشته شده و موشک‌باران کاروان‌های گذرا چه مفهومی دارد و چه انعکاسی داخل غزه داشته؟
متأسفانه از آغاز جنگ، گذرگاه رفح نیز توسط رژیم صهیونیستی تخریب و بمباران شد، به‌طوری که کاروان‌های کمک‌های مردمی مصر نتوانسته وارد غزه شود. باوجود آنکه حامیان ما در مصر از راه دیپلماسی تلاش کردند، این گذرگاه را باز کنند اما رژیم صهیونیستی جواب مثبت نداد و با آن موافقت نکرد. البته گویا همچنان تلاش‌ها وجود دارد و اگر دوستان ما در مصر، قطر، ترکیه و دیگر کشورهایی که روابط خوب بین‌المللی دارند، دوباره رایزنی‌ها را به جریان بیندازند، شاید راهی برای ورود امدادی کمک‌های دارویی و غذایی و دیگر کمک‌ها گشوده شود.
چند روز پیش نیز رژیم صهیونیستی تهدید کرد، مردم ساکن مناطق شمالی غزه به سمت جنوب حرکت کرده و محل را تخلیه کنند و آنها امنیت مسیرهای خروجی را تضمین می‌کنند. اما اکثر قریب به اتفاق مردم به این تهدیدات گوش ندادند. در این بین چند خانواده که به سمت جنوب حرکت کردند با موشک‌باران مواجه شده و متأسفانه 70 شهید به شهدای غزه اضافه شد که در میان آنها بسیاری کودک و زن وجود داشت.
انعکاس این تهدیدات در داخل غزه به‌خوبی قابل مشاهده است. مردم باوجود آنکه نزدیکان خود را از دست دادند اما از اتاق‌های اورژانس با صدای بلند فریاد می‌زنند که تا آخرین لحظه در مقابل دشمن می‌ایستند و از ما هم می‌خواستند که همچنان به مبارزات خود ادامه دهیم. آنها همچنان به ادامه مقاومت و ایستادگی تا آزادی سرزمین‌هایشان تأکید داشتند.
باوجود آنکه این جرایم جنگی از لحاظ انسانی واقعاً نگران‌کننده و وحشتناک است اما انعکاس آنها میان مردم فلسطین بسیار مثبت بوده است. این موارد انگیزه مقابله با دشمن را در مردم ما تقویت کرده و این نشان می‌دهد که آنها تا آزادسازی سرزمینشان فلسطین، ایستادگی خواهند کرد و از دشمن نخواهند هراسید.
 
چرا صهیونیست‌ها سراسیمه به کرانه باختری هجوم بردند و این اقدام آنها چه نتیجه‌ای دارد؟
همان‌طور که می‌دانید، از زمان عملیات سیف‌القدس طی دوسال گذشته توسط گروه‌های جهاداسلامی مستقر در کرانه باختری، هم‌زمان فعالیت‌های مقاومت در آن مناطق و سیر مبارزات افزایش یافته است. اکنون نیز هراس از تشدید عملیات در آن مناطق موجب شده که توسط رژیم مورد هدف قرار گیرد.
از طرف دیگر، تشکیلات خودگردان و در رأس آن محمودعباس که با رژیم به سمت سازش حرکت می‌کردند، حتی در همین حد هیچ نتیجه درخوری کسب نکردند. دوستان ما در پس این اتفاقات پی بردند که دشمن، حقوق حقه‌ای برای ما قائل نیست و او اصلاً زیر هیچ‌گونه قواعد و قوانین بین‌المللی نرفته و نخواهد رفت، لذا اصلاً هیچ اعتمادی به آن نیست. بنابراین مقاومت کنونی خارج ازچهارچوب احزاب شکل گرفت و می‌توان آن را یک مقاومت مردمی نامید. بنابراین مقاومت در کل فلسطین اشغالی گسترش خواهد یافت.
دشمن بزدل و جلاد صهیونیستی از آغاز طوفان‌الاقصی تا امروز 57 فلسطینی را در کرانه باختری شهید و ۱۲۰۰ نفر دیگر را مجروح کرده است. حتی چند روز پیش شهرک‌نشینان مسلح که خودشان جنایتگر و مجرم هستند، زیر حمایت از رژیم دو نفر از فلسطینی‌ها را به شهادت رساندند.
این رفتارهای وحشیانه، چهره منحوس اصلی را برای همه روشن می‌کند و این برای ما نتیجه مثبتی است. چرا که مردم دنیا متوجه می‌شوند که تنها زبان این رژیم زور و جنایت است. 75 سال است که زیر اشغال هستیم و کسی به ما توجهی ندارد که زیر شکنجه رژیم قرار داریم.
 
حماس چه برنامه‌ای برای جنگ زمینی رژیم دارد و چه دلیلی وجود دارد که اسرائیل نمی‌تواند برای حمله زمینی به اتفاق نظر برسد؟
ما فکر نمی‌کنیم که دشمن به چنین حماقتی دست بزند. حماس در آمادگی کامل برای مقابله با رژیم قرار دارد. چند روز گذشته گردان‌های قسام، یک پیام ویدئویی فرستادند با این مضمون که در صورت شروع حملات زمینی و هدف قرار دادن کودکان و مردم بی‌گناه، برای مبارزه در همه اشکال آماده هستند. ما به دشمن یادآوری می‌کنیم که در مقاطع تاریخی پیشین چه ماجراهایی برای آنها اتفاق افتاد و چه خسارت‌ها و تلفاتی را متحمل شدند و چه تعداد اسیر به دست حماس افتاد. البته این امکان وجود دارد که رژیم به اقدام نظامی زمینی دست بزند چرا که در حال حاضر روحیه ارتش و نظامیان تخریب شده و آنها در وضعیت آشفته و شکسته‌ای قرار دارند و مقامات لازم می‌بینند که برای ترمیم و بالابردن روحیه ارتشیان دست به چنین اقدامی بزنند که البته مجاهدین ما آماده هستند و بنابراین، هرگونه حمله زمینی به ضرر آنها تمام خواهد شد.
 
وضعیت کنونی حماس چگونه است و چه اقداماتی توسط آن در حال انجام است؟
مجاهدین ما حتی همین لحظه که با شما صحبت می‌کنم در میدان حضور دارند چه در مقابله تن به تن در چند منطقه شهرک‌نشین و چه در مناطق دیگر. اکنون موشک‌های استراتژیک و راهبردی نظامی به سمت دشمن شلیک می‌شود که منجربه خسارات و تلفات زیادی در زیرساخت‌ها و زیربنای رژیم شده است. این جنگ ترکیبی که ما  دلیرانه علیه دشمن آغاز کردیم تا به الان حدود 2000 کشته و بیش از 3000 زخمی برای رژیم صهیونیستی در بر داشته است. در سطح سیاسی نیز نیروی مقاومت توانست، ساختار پرادعای امنیتی دشمن را شکسته و آنها را مغلوب خود کند. بحمدالله نیروهای مقاومت، قهرمانانه و البته با طراحی بسیار هوشمندانه توانستند با همراهی با مردم چنین عملیاتی را به انجام برسانند و وحشت و ضعف بنیادین رژیم را به همگان نشان دهند. دوستان ما نیز در منطقه همراه و پشتیبان هستند و ان‌شاءالله این نبرد با پیروزی به اتمام خواهد رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی