شهری

رئیس شورای شهر تهران:
برگزاری نمایشگاه‌های
پر ازدحام باید ممنوع شود
دیروز در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، رئیس شورای شهر با اشاره به در دستور کار بودن دو طرح یک فوریتی درباره نمایشگاه بین‌المللی گفت: یکی از طرح‌ها را شهرداری فرستاده و یکی را اعضای شورای اسلامی شهر تهران تهیه کرده‌اند که بر اساس طرح شورا، سازمان زیباسازی اجازه تبلیغات برای نمایشگاه سئول را ندارد و این اجازه از آن سلب می‌شود.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران بر مصوبات قبلی هم تأکید کرد و گفت: بر اساس این مصوبات نباید نمایشگاه‌های شلوغ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود؛ باید بشدت از برگزاری نمایشگاه‌های شلوغ جلوگیری شود تا اتفاق چند سال قبل که مردم به علت ترافیک خودروها را در تونل رها کردند، تکرار نشود.
در هر استان ۸ تا ۱۰ ساختمان پر تردد ناایمن شناسایی شده است
دیروز رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برای بحث در خصوص ساختمان‌های ناایمن در پایتخت و کشور در شورای شهر حاضر شد. در چند سال اخیر به دلیل وقوع حوادث ناگوار ناشی از سطح ایمنی پایین برخی از سازه‌ها، مسئولان و کارشناسان بیش از پیش در جست‌و‌جوی راه‌های ایمن‌سازی هستند.
به گزارش ایرنا، حسن عبدلیان‌پور با اعلام اینکه با تلاش‌های جهادی به صورت میانگین در هر استان ۸ تا ۱۰ ساختمان پر تردد ناایمن را شناسایی کرده‌ایم، افزود: «برای تکرار نشدن حادثه متروپل تمام کارشناسان کشور را پای کار آوردیم تا ساختمان‌های ناایمن پرتردد در کشور را شناسایی کنند. علاوه بر این، یک هزار و ۴۰۰ وکیل معاضدتی رایگان برای حل پرونده‌های قضایی مردم درنظر گرفتیم و طی یک هفته حدود ۳۰۰ وکیل در مساجد سراسر کشور حضور پیدا کردند. اگر فرهنگ استفاده از وکیل و مشاوره حقوقی گرفتن در بین مردم نهادینه شود، قطعاً از اطاله دادرسی و یا افزایش حجم ورودی پرونده‌ها جلوگیری می‌شود.»
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲