صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

هشدار ایران به صهیونیست ها از طریق سازمان ملل
 خبر اول اینکه،یک رسانه امریکایی ادعا کرد که ایران از طریق سازمان ملل به رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده است. ‌پایگاه خبری آکسیوس همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا به منطقه مدعی شد که ایران روز شنبه به‌طور غیر مستقیم پیامی به رژیم صهیونیستی فرستاده و در آن نسبت به حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده است. به نوشته این رسانه، ایران در پیام خود تأکید کرده است که خواهان تشدید بیشتر جنگ حماس و اسرائیل نیست، اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه مجبور به مداخله خواهد بود. آکسیوس ادعا کرد که این پیام در دیدار روز شنبه وزیر امورخارجه ایران با تور فینسلاند، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه در بیروت به وی ابلاغ شده و این مقام سازمان ملل نیز با تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات صهیونیست تماس گرفت و پیام ایران را ابلاغ کرد. به نوشته این رسانه امریکایی، امیرعبداللهیان در این دیدار، به‌علاوه تأکید کرد که ایران خطوط قرمز خود را دارد و هشدار داده است که اگر عملیات نظامی اسرائیل ادامه پیدا کند و بویژه اگر اسرائیل به وعده خود مبنی بر حمله زمینی به غزه عمل کند، ایران باید پاسخ دهد. در تحولی دیگر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به احتمال ایجاد یک جبهه جنگی جدید در مرز رژیم صهیونیستی-لبنان اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم این احتمال را رد کنیم که ممکن است ایران به نوعی به طور مستقیم در این درگیری‌ها ورود کند. ما باید برای هر احتمالی آماده باشیم.

اسلم صدیقی: من در زندان نمردم!
 خبر دیگر اینکه، به دنبال فضاسازی گسترده رسانه‌های ضدانقلاب درباره اسلم صدیقی، شهروند بلوچ و رواج دروغ‌های شاخدار درباره این فرد، وی با انتشار یک ویدیو همه این ادعاها را تکذیب کرد. اینترنشنال و برخی از رسانه‌ها و کاربران ضدانقلاب با ادعای اینکه این فرد در زندان است، مدعی شده بودند که وی در زندان خودکشی کرده است. این جریان برای تأکید بر صحت ادعای خود، حتی یک فایل صوتی از زنی که او را مادر اسلم صدیقی می‌خواندند، هم منتشر کردند. اما روز گذشته این شهروند بلوچ، با ارسال یک ویدیو از خودش به خبرگزاری ایرنا، نه تنها همه این ادعاها، از جمله بیماری یا خودکشی در زندان را تکذیب کرد، بلکه گفت اساساً فایل صوتی منتشر شده صدای مادرم نبوده است! البته این چندمین بار است که رسانه‌های ضدانقلاب برای بدنامی نهادهای امنیتی و انتظامی دست به انتشار اخبار دروغ و حتی جعل روایت می‌زنند. هدف اصلی این روایت‌های جعلی و داستان‌های ساختگی، ایجاد بلوا و آشوب در سیستان و بلوچستان بوده است که با هوشیاری مردم منطقه ناکام مانده‌اند.
 
انتقاد کارشناس BBC
از یکجانبه‌گرایی غرب  
 دست آخر اینکه، یک کارشناس شبکه سلطنتی BBC از آنچه توجیه جنایت‌های صهیونیست‌ها در رسانه‌های جریان اصلی غرب خواند، انتقاد کرد. این کارشناس با بیان اینکه آنچه دارد در غزه اتفاق
می افتد یک فاجعه انسانی است، تأکید کرد: اینکه بخواهیم این مسأله انسانی را به یک مسأله سیاسی فروبکاهیم، از لحاظ اخلاقی مهم است و زمینه توجیه جنایت را فراهم می کند. وی با اشاره به دیگر کارشناس حاضر در این برنامه که درصدد به میان کشاندن پای ایران در ماجرای اخیر غزه بود، اضافه کرد: اینکه بگویید در این ماجرا پای ایران در میان است، نه فقط ندیدن تاریخ فلسطین و تاریخ ایران است، بلکه اساساً تلاشی برای ندیده گرفتن تاریخ 70 ساله مسأله فلسطین است. وی با بیان اینکه این مساله 70 ساله را نمی توان به درگیری‌های 6 ماهه تقلیل داد، ادامه داد: سال گذشته اسرائیل کودکان فلسطینی را کشت، اما این کار هیچ واکنش جهانی به همراه نداشت، زیرا اسرائیلی‌ها توانایی همراهی رسانه‌های اصلی جهان را دارند. به گفته این کارشناس، در قضایای اخیر غزه هم مشخص شد که آنچه در فلسطین برای هیچ کس اهمیت ندارد، آدمی و انسان است، زیرا عده ای تصمیم می گیرند که یک طرف انسان است و طرف دیگر یعنی فلسطینی‌ها انسان نیستند و این قدم گذاشتن در راه جنایت است. اظهارات این کارشناس درحالی بیان شد که طرف مقابل وی، که یک به اصطلاح کارشناس، اما برانداز و ضدایرانی بود، تلاش کرد همچون رژیم صهیونیستی یا برخی سران غربی، حماس را با داعش مقایسه کرده و اینطور نتیجه بگیرد که اسرائیل باید همان کاری را با حماس بکند که جهان با داعش کرد!

جستجو
آرشیو تاریخی