صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

مردم را مسلح کنید!

امیر مرادعلی
روزنامه‌نگار


شاید آن روز که مالک تنها ده ضربه شمشیر با فتح خیمه جور و ستم معاویه فاصله داشت و یا آن ساعتی که دارالخلافه کوفه به دست مسلم محاصره شده بود کسی فکرش را نمی‌کرد که قدرت زر و تزویر، نیرنگ و حیله و تبلیغات بتواند اینگونه ورق را به نفع خصم برگرداند.
بیشترین نگرانی این روزهای اهالی رسانه که از دور نظاره‌گر و دعاگوی ملت شریف فلسطین در این قیام است، فعال شدن پیاده‌نظام دشمن در این خاک استکبارستیز است.
امروز که در سرزمین‌های اشغالی طوفانی به‌پا شده و زمان به نفع تحقق وعده صادق محو رژیم صهیونیستی در گذر است، می‌بینیم که همزمان با بمباران موشکی در غزه، بمباران رسانه‌ای نیز در تمام دنیا شدت گرفته است.
حملاتی که همه را در همه جا با هر زبان،فرهنگ، بینش و نگرشی مورد تهاجم قرار داده است.
اگر آن روز که رهبر انقلاب بر لزوم جهاد تبیین تأکید کردند، این مهم تنها به چاپ بنر، کتاب و چند سخنرانی و کنفرانس تئوریک که بعضاً حاصل عدم مفاهمه درست از آن بود ختم نمی‌شد، امروز وضعیت بهتری را تجربه می‌کردیم و از جابه‌جایی شهید و‌ جلاد نگرانی نداشتیم.
متأسفانه مسأله جهاد تبیین هم مانند خیلی از مسائل مطروحه از سوی معظم‌له توسط مسئولین با دستپاچگی در عمل و هول شدن و سبقت در تفسیر، از مسیر خود کج شد و به قرائت دیگری مصطلح شد.
در صورتی که این امر یک مسأله‌ کاملاً مردمی بود که می‌بایست افراد مطلع، حقایق را برای مخاطبان خود در هر جایی که ممکن بود روشن می‌کردند.
مسئولین، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها و… در این حکایت می‌بایست تنها نقش پمپاژکننده را برای جهادگران ایفا می‌کردند.
مردم با محتوای درست و اقناع‌کننده به سلاح تبیین مسلح می‌شدند تا برای پاسخگویی به بدیهیات، جمهوری اسلامی بار کمتری را به دوش می‌کشید.
در شرایطی که شاهد روشن‌ترین نبرد حق و باطل در عصر حاضر هستیم، هجمه‌های رسانه‌ای از هر سو چنان بر پیکره‌ افکار عمومی زخم می‌زند که برای هر کسی ضعف در انتقال درست و کافی حقایق به قشر خاکستری مسجل می‌شود.
در این شرایط می‌بایست افراد دغدغه‌مند، جهاد تبیین را در حوزه روشنگری مسائل مربوط به اراضی اشغالی به صورت جزئی و نقطه‌زنی از سر گیرند.
رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برای اشباع محتوایی دست به کار شوند تا بار دیگر قرآن سر نیزه پسر عاص به شکل ترحم بر اشغالگران، دست و پای مالکان اشتر اسلام را از پشت نبندد.

جستجو
آرشیو تاریخی