خرده خبر

خسروی وفا فردا در  تهران
محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک با بهتر شدن شرایطش فردا وارد تهران می‌شود. رئیس کمیته ملی المپیک که پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 به خاطر تصادف در بیمارستان بستری شده بود، دیرتر به هانگژو رفت، او اما آنجا هم به‌خاطر وجود لخته خون در بیمارستان بستری شد و اجازه پرواز پیدا نکرد. او که نزدیک به 10 روز در بیمارستان بستری شده بود با بهبود روند درمان و رضایت و اجازه پزشکان، فردا وارد تهران می‌شود.


قوی‌ترین مرد ایران در تیم اهوازی
رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری از روز نهم آبان‌ماه آغاز می‌شود. با بازگشت وزنه برداران از رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو تیم‌های باشگاهی به دنبال عقد قرارداد با ملی‌پوشان هستند که یکی از تیم‌های مدعی که در فصل جاری در دوبخش جوانان و بزرگسالان تیمداری خواهد کرد با بزرگانی چون علی داوودی، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو، حسین سلطانی، مهدی کرمی و رضا دهدار قرارداد بست. ضمن آنکه از برخی وزنه بردارجوان همچون علیرضا نصیری، امیر حسین قربانی، سهیل پورمند، کوروش پیریپو و کوروش زارع هم قرار است استفاده کنند. طبق اعلام فدراسیون وزنه‌برداری هفته اول لیگ در رشت و به طور همزمان در دو رده سنی برگزار خواهد شد.


چشم بارسا، پدیده چلسی را گرفت
باشگاه بارسلونا  یان ماتسن پدیده چلسی را نشانه گرفت. از آنجایی که قرارداد مارکوس آلونسو و بارسا سال بعد به پایان می‌رسد، باشگاه به دنبال جایگزین مناسبی برای او می گردد. حالا همین موضوع هم باعث شده است تا بارسلونا شرایط پدیده 21 ساله آبی‌های لندن را زیر نظر بگیرد. قرارداد ماتسن در ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد و مذاکرات برای جذب این بازیکن می‌تواند در اوایل ماه ژانویه انجام شود. بارسلونا در نظر دارد یک پیش قرارداد امضا کند تا او را در تابستان به عنوان بازیکن آزاد جذب کند.


سوادکوهی مدعی جدید وزن 86 کیلو
علی سوادکوهی قرار است در وزن المپیکی ۸۶ کیلوگرم کشتی بگیرد.در جریان رقابت های هفته اول لیگ برتر کشتی آزاد، علی سوادکوهی مدعی سال های اخیر وزن ۷۹ کیلوگرم، در یک وزن جدید به روی تشک رفت.
قهرمان آسیا و غول کش سال های اخیر کشتی آزاد ایران در دو سال اخیر در کنار محمد نخودی مدعی اصلی وزن ۷۹کیلوگرم بود و هیچ باخت داخلی ای نداشته، در انتخابی مسابقات جهانی قافیه را به نخودی باخت تا حالا برای حضور در المپیک به وزن بالاتر بیاید.
 بر اساس چرخه انتخابی تیم های ملی هر کشتی گیری که قصد تغییر وزن دارد باید کار خود را از مسابقات قهرمانی کشور آغاز کند و به این ترتیب سوادکوهی هم باید در نخستین مرحله از چرخه انتخابی یعنی مسابقات کشوری در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی بگیرد و شانس خود را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در این وزن امتحان کند. سوادکوهی در هفته نخست لیگ برتر در ترکیب بانک شهر با نتیجه ۱۰ بر ۰ مقابل امیدرضا سهیلی از آلفای مرزن آباد پیروز شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲