زیر باران رکورد 14 ساله مربی‌ام را شکستم

شاهی: لیگ را دلچسب تمام کردم

پریــــــــــچهر شــــــــاهی دونـــــــــــده نیمه‌استقامت و استقامت، لیگ را دلچسب تمام کرد؛ با رکوردشکنی ماده 1500 متر. حتی باران شدید هم جلودار دختر دونده نشد و او طلسم رکورد 14ساله مربی‌اش را شکست؛ اتفاقی که حالا بارش باران را برایش خوش‌یمن کرده است. او می‌گوید: «اتفاقاً هرچند مسابقه خیلی خوبی بود، اما شرایط به خاطر باد و باران خیلی سخت بود، طوری که لباسم خیس شده بود، ولی همه این قضایا باعث نشد تا من قدیمی‌ترین رکورد لیگ را نزنم. باران برایم خوش‌یمن بود که رکورد 14ساله مربی‌ام لیلا ابراهیمی را زدم. با اینکه رکورد لیگ بود اما به اندازه رکوردشکنی ملی برایم دلچسب بود. انگار 14 سال رکورد 1500 متر لیگ طلسم شده بود که بالاخره من زیر باران آن را شکستم.» دونده نیمه‌استقامت رکورد جدیدش را به خواهرش هدیه داد: «20 مهر روز تولد خواهرم بود، قبل از مسابقه به او گفته بودم امروز رکورد بزنم، کادوی تولد توست، وقتی رکورد زدم، آن را به خواهرم هدیه کردم که او خیلی احساساتی شد و گریه کرد. واقعاً لحظه عجیبی بود.»
او مربی‌اش را هم با این کار خوشحال کرد: «مربی‌ام همیشه، در همه مسابقات حضور دارد. او هم آن لحظه خوشحال شد چرا که قبلاً گفته بود دوست دارم تو رکوردم را بزنی. البته من اولین بار در استانبول رکورد 3 هزار متر مربی‌ام را شکستم که لحظه عجیبی بود. هفته پیش هم مثل بار اول برایم خوشحال بود.»
پریچهر شاهی معتقد است که  دنبال پول نیست: «رکوردشکنی در ایران هیچ سودی برای ما دوومیدانی‌کاران ندارد، تنها منفعتش این بود که نتیجه تلاشم را گرفتم و بس. راهی که خانواده و مربیانم در آن مرا حمایت کردند وگرنه فدراسیون هیچ پاداشی برای رکوردشکنی‌ها به من نداده است. البته یک بار وقتی آقای مبینی سرپرست فدراسیون بود، رکورد 3 هزار متر جوانان را که زدم، به من پاداش داد ولی بابت دو رکوردی که در باکوی آذربایجان و استانبول زدم، هیچ حمایتی نشدم. البته من دنبال حمایت مالی نیستم و تنها به خاطر عشق به دویدن، می‌دوم.»
او از حالا رؤیای مدال هم دارد: «من برای گذاشتن پا جای پای مربی‌ام تلاش می‌کنم. دوست دارم اول در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی مدال بگیرم و بعد سهمیه المپیک. من هم مثل خیلی از ورزشکاران آرزوی دویدن در المپیک و حتی رکوردشکنی و مدال را دارم.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲