واکنش کریم باقری به ادعای مدیرعامل پرسپولیس:

مایل نبودند در باشگاه بمانم

محمد محمدی‌سدهی
خبرنگار

کریم باقری را می‌توان یکی از پرسپولیسی‌های محبوب دانست، اما او پیش از آغاز لیگ بیست و سوم از جمع دستیاران یحیی گل‌محمدی جدا شد. این در حالی است که باقری 8 سال به عنوان کمک‌مربی در کنار برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی حضور داشت و به عنوان چهره بدون جانشین خود را مطرح کرده بود و هواداران و بازیکنان نیز علاقه زیادی به او داشتند. در این شرایط، جدایی مرد محبوب پرسپولیس، با واکنش‌های زیاد هواداران همراه بود اما در این بین مدیریت باشگاه دلیل جدایی باقری را اعلام نکرد تا اینکه رضا درویش ادعا کرد که باقری تمایلی برای ادامه کار نداشت و می‌خواست به دنبال فعالیت‌های اقتصادی‌اش برود.
باقری در خصوص ادعای درویش به «ایران» گفت: «این ادعا  دروغ است و من نگفتم که دیگر تمایلی به ادامه همکاری با پرسپولیس ندارم. کار کردن در پرسپولیس برای من خوشایند بود و سال‌ها و با حضور مربیان زیادی که در پرسپولیس بودند، کار کردم. من نخواستم از پرسپولیس جدا شوم و این مدیریت بود که مانع از حضورم در پرسپولیس شد. نمی‌دانم چرا مدیرعامل این حرف‌ها را مطرح می‌کند ؟!»
او ادامه داد: «من در آن مقطع قراردادی با باشگاه نداشتم و این موضوع باعث شد تا راحت‌تر من را کنار بگذارند. همیشه به عنوان عضو کوچکی از پرسپولیس تلاش کردم تا از تیم حمایت کنم و از وقتی هم که کنار رفتم هیچ بحثی نداشتم. پس از جدایی از پرسپولیس دوست نداشتم در این مورد صحبت کنم و تیم به حاشیه برود اما برخی افراد باعث می‌شوند که از حق خودمان دفاع کنیم.»
باقری همچنین یادآور شد: «آقای درویش ادعا کرد که من می‌خواستم کار اقتصادی کنم. من این موضوع را هم تکذیب می‌کنم. در حال حاضر کارهای شخصی‌ام را انجام می‌دهم و کار خاصی ندارم.»
مربی سابق سرخپوشان در پاسخ به این سؤال که دوری از پرسپولیس سخت نیست، چنین واکنشی داشت: «خیر سخت نیست! چرا که بالاخره باید روزی از این تیم جدا می‌شدم که این اتفاق هم در فصل جاری افتاد. من چه باشم و چه نباشم، پرسپولیس راه خودش را می‌رود و این‌گونه نیست که با نبودن من پرسپولیس مسیر خود را گم می‌کند. من از این به بعد بیرون فوتبال هستم و کارهای خودم را پیگیری می‌کنم.»
باقری در خصوص اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس و قهر گل‌محمدی هم چنین نظر داد: «این مسائل پیش از این هم وجود داشته اما از نظر من گزینه‌ای برای پرسپولیس بهتر از گل‌محمدی پیدا نمی‌شود. پرسپولیس در این سال‌ها بارها با چنین مشکلاتی مواجه شده است و من امیدوارم این مشکلات هم حل شود تا بازیکنان بتوانند با آرامش کار خودشان را انجام دهند و برای پرسپولیس و آقای گل‌محمدی و بازیکنان آرزوی موفقیت دارم.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲