با فسخ قرارداد گل‌محمدی مخالفت شد درویش از مسئولان، درآمد پایدار خواست

پایان جار و جنجال سرخ‌ها بدون هیچ اتفاق خاصی!

یحیی گل‌محمدی که پس از قهری چند روزه، شنبه در تمرینات پرسپولیس حاضر شد، صحبت‌های تندی را علیه مدیریت این باشگاه انجام داد و به این اشاره کرد که آنها به وعده‌های مالی خود عمل نکرده‌اند. سرمربی سرخپوشان پایتخت، همچنین به این اشاره کرد که قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرده و دیگر قراردادی با این تیم ندارد اما به دلیل روح مربیگری در تمرین حاضر شده و از بازیکنانش خواسته به اعتصاب‌شان پایان دهند. گل‌محمدی اما ادامه حضورش روی نیمکت قرمزها را منوط به تصمیم هیأت مدیره دانست. در این شرایط، هیأت‌مدیره پرسپولیس درباره وضعیت موجود تشکیل جلسه داد و  رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرد: «تمام اعضای هیأت مدیره متفق‌القول با نامه فسخ قرارداد مخالفت خودشان را اعلام کردند و او همچنان مستحکم کارش را ادامه می‌دهد.»
 
درخواست پول از سازمان خصوصی‌سازی
او ادامه داد: «یکی از دلایل گل‌محمدی که درخواست بحق بازیکنان تیم هم هست، دیرکرد آپشن‌های سال گذشته است. جدا از آپشن‌های قهرمانی، بیشتر بازیکنان آپشن‌های دیگری هم داشتند که محقق نشده بود. قرار شد هیأت مدیره هرچه‌سریع‌تر منابع مالی را مشخص کند. ما از همان روز پنجشنبه از سازمان خصوصی‌سازی درخواست کردیم جلسه فوق‌العاده بگذارند که با موافقت آنها بنا شد امشب (دیشب) جلسه‌ای داشته باشیم تا با بهره‌مندی از منابع خود، گوشه‌ای از آپشن‌ها را بدهیم تا این بچه‌ها و گل‌محمدی بتوانند از آن بهره ببرند.»
مدیــــرعامل پـــرسپولیس در مورد نــاراحتی گــل‌مــحمدی از خودش و اینــکه سرمربی سرخ‌پوشان اعلام کرده به اخطارهایش ترتیب اثر داده نشده است، چنین توضیح داد: «او چندین‌بار با من صحبت کرد. ترتیب اثر یعنی ما باید به منابع مالی دسترسی پیدا می‌کردیم تا بتوانیم پول را تأمین کنیم. مهم‌ترین منبع درآمدی باشگاه پیراهن است. کارگروه اقتصادی بسیار خوبی داریم که در پی این است راه‌هایی را جست‌و‌جو کنیم تا بتوانیم از آن بسترها برای تأمین مالی بهره ببریم.»
درویش درواکنش به این موضوع که گل‌محمدی اعلام کرده به‌دلیل قرارداد نداشتن با پرسپولیس در جلسه هیأت مدیره شرکت نمی‌کند و مطرح بودن بحث تمدید قرارداد این مربی، چنین واکنشی داشت: «همه اینها شایعه است و می‌خواهند دشمنی کنند! خیلی از تیم‌های مقابل یا مخالف ما دنبال این هستند فضا را از تیم‌های خود دور کرده و حاشیه‌های خودشان را جوری پوشش بدهند. به‌نظر شما مربی بزرگی مثل گل‌محمدی دنبال تمدید می‌گردد؟ ضمن اینکه یک تیم را در ایران نشان بدهید که مربی‌اش یا خود باشگاه در هفته چهارم دنبال تمدید کردن قرارداد سال آینده باشد.»
 
پرسپولیس نشاط اجتماعی برای جامعه فراهم می‌کند
او درخصوص اینکه گل‌محمدی مدعی است افراد اقتصادی عضو هیأت‌مدیره این باشگاه کارایی ندارند و نمی‌توانند از برند پرسپولیس استفاده کنند، چنین پاسخ داد: «یک درخت هم برای میوه دادن مستلزم این است که 3-2 سال پس از کاشت از آن بهره ببرید. برای درآمدهای پایدار باید دنبال راه‌های مختلف برویم. این موضوع را هم باید بیشتر مسئولان ذی‌ربط فکر کنند که چگونه کار کنیم. تفاوت ما با تیم‎‌های دیگر این است  که وقتی یک تیم، هوادار 20، 30 یا 40 میلیونی دارد و نشاط اجتماعی برای جامعه فراهم می‌کند، مسئولان مملکت و اجتماع باید درآمدهای پایداری در نظر بگیرند. گرفتارتر از ما استقلال است. همان‌گونه که خود مدیرانش بارها نقل کرده‌اند. همه می‌دانند این درآمد به شکلی نیست که از فضای در اختیارمان بهره ببریم. باید حتماً درآمدهای پایداری تعریف شود. ضمن اینکه کارگروه بسیار خوبی داریم که طرح‌های بسیار خوبی داده است اما برای عملیاتی‌شدن این طرح‌ها، دست‌کم شش ماه یا یک سال زمان می‌برد تا بتوانیم از گوشه‌هایی از آنها ببریم.»
درویش درمورد بحث قطع شدن غذای بازیکنان پرسپولیس پس از باخت یا مساوی این تیم در فصل گذشته و غذا ندادن به آنها از دو روز قبل، چنین نظر داد: «وقتی می‌گویم از لحاظ اقتصادی وضعیت بغرنجی داریم یکی از دلایلش همین است که پول ناهار برای تیم نداریم! پس در این حالت چگونه می‌گویند آپشن‌ها را نمی‌دهیم و بگویند اگر تا فردا ندهید، مشکل ایجاد می‌شود؟ ما وارث بدهی‌های گذشته بودیم. شاید نزدیک به 100 میلیارد تومان بدهی‌هایی را دادیم که اصلاً ربطی به ما نداشت و در صورت‌های مالی گذشته هم نیامده بود که مثلاً از 10 سال قبل بدهکار هستند.»  او درخصوص اینکه اگر گل‌محمدی مخالفت کند و اصرار به جدایی داشته باشد چه می‌شود، گفت: «نه، دست خودش نیست. گل‌محمدی برای پرسپولیس است. اینجا می‌ماند و جایی هم نمی‌رود.» مدیرعامل پرسپولیس درخصوص نامه سازمان بازرسی کل کشور مبنی‌بر اینکه یا باید پاداش برد بدهند یا آپشن‌، گفت: «از فرصت استفاده کرده و بگویم فصل گذشته گل‌محمدی جرائمی را هم برای تیم در نظر گرفته بود که الان با پیشنهادی که به هیأت مدیره دادیم، همه اعضا متفق‌القول موافقت کردند تا همه جرائم گذشته کان‌لم‌یکن شود. نامه‌ای داده بودند وقتی تیم این همه آپشن دارد دیگر بابت برد نباید پاداش داد. برای آن هم صحبت می‌کنیم تا به شکلی مرتفع شود. البته بازیکنان روی آن زیاد مشکلی ندارند و گفتند اگر نتوانستید مجوز بگیرید، عیبی ندارد. به حساب ما باشد. آن پاداش برای هر بازیکن مبلغش زیاد نیست.»

 

برش

آیا این قهر برای گل‌محمدی و پرسپولیس سود داشت؟

درویش در حالی این صحبت‌ها را انجام داد که اعلام کرد فقط با فسخ قرارداد گل‌محمدی مخالفت شده است اما هیچ توضیح جامع و کاملی نداد که برای گلایه‌های فراوانی که سرمربی تیمش مطرح کرده بود، چه راهکار ویژه‌ای دارد. البته او از سازمان خصوصی‌سازی و مسئولان کشور درخواست پول و درآمد پایدار کرد اما سؤال این است که آیا این یک روش صحیح است که فردی مدیریت کند و از بخش‌های دیگر مطالبه مالی داشته باشد؟ تنها اتفاقی که در این چند روز رخ داد،  این بود که گل‌محمدی در اتفاقی تکراری، به قهری چند روزه رفت و باعث نگرانی هواداران پرسپولیس و ایجاد حاشیه برای تیمش شد. او حالا از خودش خالصانه بپرسد این قهر چه سودی داشت؟ آیا پولی به خودش و بازیکنانش رسید؟ آیا قراردادش تمدید شد یا فکر می‌کند اتفاق خاصی قرار است بیفتد؟ این سؤالی است که سرمربی پرسپولیس در روزها و ماه‌های آینده روشن‌تر به پاسخ آن می‌رسد!

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲