ایران در ایران

قراردادهای نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان از ۲۰ هزار گذشت
زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان از انعقاد قرارداد ۲۰ هزار و ۴۱۸ هزار واحد مسکونی از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و افزود: تاکنون ۳۷ هزار و ۱۵۵ متقاضی دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن در نقاط شهری و روستایی به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند که متناسب با پیشرفت فیزیکی ۲۰۵۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
محمد کرمی با تأکید بر ضرورت توجه تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله بانک‌ها به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: هیچ مانعی نباید بر سر راه اعطای تسهیلات بانکی در اجرای این طرح در استان باشد و مسئولان بانک‌ها باید همه تلاش خود را برای رفع این موانع انجام دهند. وی با بیان اینکه ۲۲۷ هزار و ۱۷۴ نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: تاکنون از مجموع نام‌نویسی‌کنندگان صلاحیت ۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر برای انجام فرایند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تأیید شده است. استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در مجموع ۳۶ هزار و ۶۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۱۴۵ نفر را فراهم کرده است.

نگرانی از تأمین آب کشاورزی استان اردبیل
اردبیل - سال زراعی جدید در حالی از اوایل مهرماه امسال آغاز شده که تأمین آب همچنان مهم‌ترین دغدغه کشاورزان استان اردبیل است و نگرانی جدی آبیاری اراضی زراعی این استان همچون سال گذشته وجود دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: دغدغه تأمین آب کشاورزی در سال زراعی جاری همچنان وجود دارد و شواهد نشان می‌دهد که این استان در تأمین آب کشاورزی وضعیت مناسبی ندارد. احمد شهریار افزود: پیش‌بینی کارشناسان این است که امسال هم پوشش برفی و میزان بارش برای تأمین آب کشاورزی استان کافی نخواهد بود و این شرایط به‌خصوص در حوضه آبی ارس و اراضی شبکه آبیاری در دشت مغان بیشتر مشهود خواهد بود. وی بیان کرد: متولیان بخش آب و کشاورزی استان به‌طور مشترک تصمیم گرفتند در سال زراعی جاری که از اول مهر آغاز شده، ۶۰ درصد اراضی در شبکه آبیاری منطقه مغان به صورت پاییزه و ۴۰ درصد باقیمانده نیز به شکل بهاره کشت شود.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲