رشد ۴۰ درصدی کشتار دام

«منصور پوریان» رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور نیز در خصوص وارداتی که صورت می‌گیرد، گفت: در کل گوساله‌ای که اکنون از پاکستان وارد می‌شود در منطقه سیستان و بلوچستان کشتار و در داخل کشور توزیع می‌شود، از این رو میزان کشتار گوساله به نسبت قبل افزایش یافته است. ضمن اینکه در بخش گوسفند نیز در جلفا روزانه کشتار داریم یعنی از ارمنستان به صورت زنده دام می‌آید و در جلفا کشتار می‌شود، بنابراین در بحث کشتار وضعیت رو به بهبود است.
وی گفت: انتظار می‌رود در نیمه دوم پاییز شاهد افزایش کشتار دام باشیم چون پروارهای آماده کشتار رو به افزایش است، به این ترتیب حداقل در مرحله‌ای قرار می‌گیریم که شاهد رشد ۴۰ درصدی کشتار نسبت به نیمه اول سال خواهیم بود.
 پوریان افزود: با وجود این همان‌طور که می‌دانید همان روزی که کشتار می‌شود پوست به بازار نمی‌رود بلکه فرایندی دارد که پس از یکسری فرآوری‌ها به بازار تزریق می‌شود. بنابراین به واسطه کشتارهای گوساله که در مبادی ورودی طی یک ماه اخیر داشته‌ایم پوست زیادی تولید شده، اما هنوز وارد بازار نشده است.پوریان گفت: واردات دام پروار با این هدف صورت می‌گیرد که بتوانیم در تمام طول سال تولید گوشت را آماده داشته باشیم.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲