صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم «منادیان الاقصی» یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی :

عصر سلطه رسانه‌های غربی به پایان رسیده است

نماینده حماس در ایران:رسانه‌های غربی وارد غزه می‌شوند و دروغ مخابره می‌کنند!

 مراسم «منادیان الاقصی» یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد اخیر غزه، دیروز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل خبرگزاری قدس برگزار شد. در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از نمایندگان جنبش مقاومت فلسطین و سفرای کشورهای اسلامی، خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه‌ها و کارشناسان حوزه فلسطین و غرب آسیا حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم، سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به ایراد سخنانی درباره اهمیت عملیات طوفان‌الاقصی پرداخت و گفت: مهم‌ترین ویژگی این عملیات اصل غافلگیری بود. دشمن مدت‌ها همه تمرکزش را روی ایران گذاشته بود و بعد هم مشغول کرانه باختری شد و در کنار آن می‌خواست با فشار به بخشی از دولت‌های منطقه، برادران ما در حماس را درگیر عادی‌سازی روابط با دولت‌های منطقه کند.
او افزود: در اوج اختفا در منطقه‌ای محدود با 360کیلومتر مساحت، طی دو سال برای این عملیات آمادگی ایجاد شد. عملیاتی که حتی بسیاری از عزیزان برجسته حماس هم از آن مطلع نبودند. همه تجربیات عملیات‌های مهم در همه محورهای مقاومت در خدمت این عملیات قرار گرفته بود. دومین ویژگی این عملیات، امداد الهی بود. بدانید که هیچ کسی در این عملیات کار سایبری نکرد و سامانه‌ها را از کار نینداخت چرا که دشمن متوجه می‌شد.
ابطحی ادامه داد: روز آخر در ساعت 6 بامداد پس از آنکه دشمن سرمست عید و نوشیدن شراب‌هایش بوده، عملیات آغاز شده و رزمندگان ظرف 14 دقیقه 22 پایگاه در غلاف غزه را تصرف کردند؛ غلاف غزه جایی است که از سال 2015 دیواری را در آن با دو میلیارد دلار بودجه ساختند و این دیوار در درون زمین عملاً 40 تا 70 متر ریشه دارد و مجهز به حسگرهای حرارتی و لمسی است. روی این دیوار هم مجهز به انواع موانع و 50 دوربین متصل به مراکز رصد بوده است. اما همه اینها «اوهن البیوت» بودند.
او گفت: ویژگی دیگر این عملیات این بود که برای اولین بار در تاریخ مقاومت عملیات ترکیبی هوایی، آبی، زمینی و حتی زیرزمینی انجام گرفت. برای اولین بار 2هزار گلوله به عنوان آتش تهیه روی پایگاه‌های دشمن ریخته شد. برای اولین بار اسیرگیری در این ابعاد و تغییر رویکرد از رویکرد تدافعی به تهاجمی اتفاق افتاد. همچنین برای اولین‌بار تبلیغات و پیوست‌های رسانه‌ای برای رزمندگان در نظر گرفته شد که حتی دوربین‌های متصل به کلاه‌های آنها فیلم‌ها را ضبط می‌کرد و مقاومت اجازه نداد که دشمن با جنگ ادراکی برنده نبرد روایت در عرصه رسانه باشد و برای اولین بار همه ملت فلسطین این عملیات را تأیید کردند. این درحالی است که امروز صهیونیست‌ها دچار انبوهی دوقطبی هستند که هیچ یک با هم سازگار نیست.

رسانه‌های غربی وارد غزه می‌شوند و دروغ مخابره می‌کنند!
خالد القدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در این نشست تأکید کرد: اکنون در کنار جنگ میدانی و نظامی با جنگ روایتی مواجه هستیم که امریکا در رأس آن است. این جنگ، جنگ روایتگری است، مقامات امریکایی در زمان کشتار غیر نظامیان فلسطینی، در تل آویو بودند. مسئولان این کشور از طریق کوچ اجباری فلسطینیان قصد دارند مقاومت مردم را درهم بشکنند.
نماینده حماس در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌ها و دولت‌های غربی برای نشر حقیقت ارزش قائل نیستند و همواره در حال دروغ پراکنی بوده‌اند، اشاره کرد: برای بازتاب حقایق فلسطین حدود 10 خبرنگار عرب شهید شده‌اند. خبرنگاران غربی حق دارند به غزه بروند و دروغ مخابره کنند اما خبرنگاران ایرانی و عرب حق ندارند وارد غزه شوند!
وی افزود: بایدن و دولت امریکا احساس کردند عملیات طوفان‌الاقصی تهدید واقعی علیه آنهاست و مانع از امداد‌رسانی به مردم غزه شدند. امروز بایدن به دنبال آن است که ۸ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی برای سرکوب بیشتر مردم مظلوم غزه کمک کند. حدود 5 هزار سرباز از نیروهای مقاومت در این نبرد شرکت کردند. در ابتدا ۳۵۰۰ رزمنده پایگاه‌های اشغالگران را تصرف و تخریب کردند و بعد هم ۱۰۰۰ رزمنده مانع پشتیبانی رژیم صهیونیستی از این پایگاه‌ها شدند و ۵۰۰ رزمنده هم پیشتیبانی و هدایت گلایدرها را برعهده داشتند.
او در ادامه ضمن اشاره به قدرت‌گیری روزافزون نیروهای مقاومت و ضعف شدید رژیم صهیونیستی در برابر این نیروها گفت: زمانی چهار نظامی صهیونیستی نزد مقاومت در اسارت به سر می‌بردند اما امروز دویست اسیر در اختیار مقاومت است و ۷۵۰ صهیونیست نظامی و غیر نظامی هم در نتیجه عملیات رزمندگان فلسطینی مفقود شده‌اند. هدف ما از این عملیات این است که از محو قضیه فلسطین به‌دست دشمن جلوگیری کنیم.
قدومی در خصوص ابعاد عملیات طوفان‌الاقصی توضیح داد: مرحله دوم جنگ از دو روز پیش آغاز شده و از روز گذشته نیروهای مقاومت موشک‌های راهبردی (موشک‌های عیاش ۲۵۰) را به صافاد شلیک کردند. ژنرال نمرود (فرمانده ارتش رژیم اشغالگر) زمانی مدعی بود که تانک‌های اسرائیلی باید در دمشق مستقر شوند اما امروز خود او اسیر نیروهای مقاومت است. ژنرال‌هایی که برای مقاومت خط و نشان می‌کشیدند امروز کشته شده‌اند.
این نماینده مقاومت ملت فلسطین همچنین ضمن اشاره به لزوم بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی برای امداد‌رسانی به ملت فلسطین بویژه ساکنان غزه تحت محاصره در خصوص خبرنگاران شهید فلسطینی بیان کرد: شهدای حقیقت برای انتقال حقیقت شهید شدند و شما خبرنگاران باید راه این شهدا را ادامه دهید. در پایان این جنگ ۲ راهکار وجود دارد؛ یا این اشغال باید پایان پذیرد که پیشنهاد آن را هم پوتین رئیس جمهور روسیه ارائه داده اما از سوی امریکا رد شده است. راه دوم راه مقاومت است. ما با ایمان به خدا می‌جنگیم و ان‌شاالله پیروز خواهیم شد.

رژیم صهیونیستی به هیچ قاعده اخلاقی، بین‌المللی و انسانی پایبند نیست
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم در خصوص نبرد طوفان‌الاقصی گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قواعد اخلاقی، بین‌المللی و انسانی پایبند نیست و همه ابزارهای سیاسی و نظامی را در اختیار دارد. اما دوره سلطه رسانه‌های غربی به پایان رسیده است. امروز رژیم صهیونیستی به‌وسیله گروه‌های مقاومت در ضعف شدید به سر می‌برند. امروز معادلات سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و خبری تغییر کرده و اگر تحولات امروز را چند دهه قبل کسی می‌خواست پیش‌بینی کند به او انگ متوهم زده می‌شد. امروز رژیم وحشی صهیونیستی که به هیچ قاعده اخلاقی و انسانی توجهی ندارد و همه ابزارهای رسانه‌ای و سیاسی دنیا را در اختیار دارد این طور در برابر مقاومت زانو می‌زند. این اتفاق به قدری مهم است که ما هنوز ابعاد مهم آن را درک نکرده‌ایم. در یک روز نیروهای مقاومت وارد اراضی اشغالی شده و صهیونیست‌ها را به هلاکت می‌رساند و تعداد قابل توجهی از سران و افراد مهم را به اسارت در می‌ آورد و آنها را به خفت و خاری می‌کشاند. در جنگ ۶ روزه در یک شب رژیم صهیونیستی تمامی فرودگاه‌های عربی را با خاک یکسان کرد و کشورهای عربی در آستانه سقوط قرار گرفتند و بلندی‌های جولان اشغال شد و رهبران عرب همه مجبور به عقب‌نشینی شدند و بعد از این عقب‌نشینی، زمینه سازش خفت‌بار میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی فراهم شد. امام بزرگوار فریاد حمایت از فلسطین سر داد و معادلات به‌تدریج تغییر کرد.
دشمن در جنگ رسانه‌ای به دنبال تغییر کرسی ظالم و مظلوم است
اسماعیلی با اشاره به فشار روی اشغالگران افزود: در انتفاضه اول وقتی کودکان فلسطینی با سنگ به مبارزه با صهیونیست‌ها می‌پرداختند به همت و نگاه آنها تحسین و درود می‌فرستادیم اما در آن هنگام کسی فکر نمی‌کرد این مبارزه به این نقطه برسد و فشارهای زیادی بر صهیونیست‌ها اعمال شود. این در حالی است که صهیونیست‌ها به کودکان خود آموزش می‌دادند که سرزمین موعود از نیل تا فرات است و محدود به فلسطین اشغالی نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال این است که با جنگ رسانه‌ای کرسی ظالم و مظلوم را تغییر دهد. موضوع تأسیس رژیم جعلی از سال ۱۹۱۸ شروع شد و همین جنگ طلبان اروپایی آن زمان طرح سرزمین مقدس برای صهیونیست‌ها را پیش کشیدند. شهید قسام دهه سی میلادی با صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها که حامی آنها بودند درگیر شد. نیروهای صهیونیستی 30 سال جنایت کردند تا موفق شدند این رژیم جعلی را تأسیس کنند. این اتفاقات آنقدر سخت و پیچیده بود که بریتانیا به تنهایی قادر نبود این کار را انجام دهد و بعد هم ۷۵ سال جنایت کردند. امروز مشاهده می‌کنیم که صهیونیست‌ها در ذلت قرار دارند.
 دوران سلطه رسانه‌های غربی تمام شده و عصر سلطه رسانه‌های غربی به پایان رسیده و دشمن امروز هیبت خود را از دست داده است. در هر نظرسنجی که امروز در غرب برگزار می‌شود مدافعان حقوق فلسطین خودنمایی می‌کنند.

اصحاب رسانه امروز داوطلب کنشگری در میدان مقاومتند
اسماعیلی همچنین در حاشیه این همایش در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا که برای حضور پرقدرت رسانه‌های داخلی در جبهه مقاومت چه تدبیری اندیشیده شده است اظهار داشت: ما آماده هستیم و به دوستانمان هم در بخش‌های مختلف اعلام کردیم. الحمدلله همکاران ما در وزارت ارشاد در حال آماده‌سازی هستند تا بتوانند با همه تمهیداتی که می‌شود پیش‌بینی کرد، پوشش‌های گسترده خبری را ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: این عملیات نشان داد عصر سلطه رسانه‌های استعماری به پایان رسیده است و با وجود همه این مشکلاتی که فراهم کردند؛ آب و برق و اینترنت را از جبهه مقاومت دریغ می‌کنند، این حرف‌ها با قوت پخش می‌شود و جلو می‌رود و خیلی امیدوارم به آینده که نصرت جبهه اسلام نزدیک است. امروز خیلی از افراد در صحنه رسانه حضور دارند و در کنار خبرنگاران و اصحاب رسانه، مردم به عنوان خبرنگار افتخاری آماده این حضور هستند. طوفان‌الاقصی هم، همه معادلات سیاسی، دفاعی و امنیتی و هم معادلات رسانه‌ای را به هم زد.‌

 

جستجو
آرشیو تاریخی