صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

همدلی‌های مردمی با ساکنان غزه

فروغ احمدی/ در شرایطی که حملات شدید رژیم صهیونیستی همزمان با محاصره نوار غزه و قطع آب، برق و سوخت فلسطینیان ادامه دارد، فعالان اجتماعی از کشورهای مختلف، می‌کوشند تا کمک‌های بشردوستانه‌ای را به این منطقه بفرستند. بر همین اساس طی روزهای گذشته از سوی مردم مصر، ترکیه و عراق، برخی اقلام کمکی وارد نوار غزه شده است.
کمک‌های ارسالی ترکیه برای مردم غزه
هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه که توسط هلال احمر ترکیه با هماهنگی ریاست مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه «آفاد» ترکیه در پی حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها تهیه شده بود، در فرودگاه بین‌المللی العریش که از سوی دولت مصر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تخصیص یافته است، فرود آمد.
تلاش شهروندان مصری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه
مصر نیز همه کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را که تمایل به کمک بشردوستانه و امدادی به ملت فلسطین در غزه دارند به رساندن این کمک‌ها از طریق فرودگاه بین‌المللی العریش فرا خواند. از سوی دیگر تصاویری در شبکه‌های مجازی دست به دست شد که نشان می‌داد شهروندان مصری برای کمک به ساکنان جنگ‌زده غزه خود را به مرز مصر و نوار غزه می‌رسانند. سخنگوی دولت عراق از دستور نخست‌وزیر این کشور برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه که از سوی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی محاصره شده‌اند، خبر داد. چین نیز خواستار تدارک کمک برای مردم فلسطین شد و به ارسال کمک‌های بشردوستانه تأکید کرد.
تأکید بر لزوم اجازه ورود منابع حیاتی
همچنین، دبیرکل سازمان ملل بر لزوم اجازه ورود منابع حیاتی از جمله سوخت، غذا و آب به غزه تأکید کرد و گفت: مراکز سازمان ملل و تمام بیمارستان‌ها، مدارس و کلینیک‌ها هرگز نباید هدف قرار گیرند.  گفتنی است، رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده است با اقدامی غیر‌انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.
جستجو
آرشیو تاریخی