صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

در گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس‌جمهور و ولیعهد سعودی مطرح شد

همکاری تهران-ریاض برای متوقف کردن جنایات صهیونیست‌ها

رئیسی در گفت‌و‌گو با بشار اسد از تلاش ایران برای همگرایی میان کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی خبر داد

چهارشنبه گذشته در گفت‌و‌گوی تلفنی جداگانه رئیس‌جمهور با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه درباره تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بحث و تبادل نظر شد. این نخستین تماس تلفنی رئیس‌جمهور و ولیعهد عربستان سعودی بود که به گفته محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور 45 دقیقه به طول انجامید.
آیت‌الله رئیسی در گفت‌و‌گو با محمد بن سلمان تأکید کرد: ایران و عربستان در مقطع حساس کنونی باید به عنوان دو بازیگر کلیدی از ملت مسلمان و مظلوم فلسطین حمایت و به تأمین حقوق قانونی فلسطینیان و توقف تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی کمک کنند.
ولیعهد پادشاهی عربستان سعودی نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با بیان اینکه احیای روابط دوجانبه ایران و عربستان، آغاز روند همکاری و همگرایی است، تصریح کرد:همکاری تهران-ریاض می‌تواند نقش مؤثری در توقف هر چه سریع‌تر درگیری‌ها و سپس پرداختن به یک راه‌حل عادلانه برای حل و فصل ریشه‌ای مسأله فلسطین داشته باشد.
 رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای سوری خود نیزبا بیان اینکه صهیونیست‌ها بر خلاف همه معاهدات بین‌المللی، غزه را به طور کامل محاصره کرده و آب، برق، دارو و سوخت را از مردم مظلوم این منطقه دریغ کرده‌اند، گفت: ایران تلاش خواهد کرد در تماس با سران کشورهای اسلامی هر چه سریع‌تر هماهنگی لازم برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی را ایجاد کند. «بشار اسد» هم گفت پیروزی‌های بزرگ جریان مقاومت در برابر صهیونیست‌ها نشان داد، این رژیم بسیار ضعیف‌تر از آن است که ادعا می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی