صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

با برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم ایران در سراسر کشور طنین‌انداز شد

غزه را تنها نمی گذاریم

تهران، خیابان انقلاب اسلامی روز گذشته راهپیمایی شکرانه پیروزی مبارزان فلسطینی و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سراسر کشور به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد

مردم ایران که دهه‌ها است به هر مناسبت همراهی خود را با مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران غاصب صهیونیستی اعلام کرده‌اند، روز گذشته نیز در حرکتی هماهنگ و گسترده یک بار دیگر بر این حمایت و همراهی تأکید کردند و خشم و انزجار خود از جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و بویژه نوار غزه را فریاد زدند. در این راهپیمایی که پیش از اقامه نماز وحدت بخش جمعه در سراسر کشور برگزار شد اقشار مختلف مردم در کنار مقامات عالی لشکری و کشوری از جمله محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه به خیابان‌ها آمدند تا بلندتر از همیشه با فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر امریکا» انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم بی‌دفاع، زنان و کودکان خردسال فلسطینی اعلام کنند. مردم انقلابی ایران همچنین با سر دادن شعار«فلسطین، فلسطین حمایتت می‌کنیم» و «دفاع از فلسطین موجب عزت ماست - نابودی صهیونیسم فرمان ملت ماست» از قیام انتفاضه ملت فلسطین و عملیات طوفان الاقصی حمایت کردند. راهپیمایان که در کنار تصاویری از مقام معظم رهبری، شهید قاسم سلیمانی و پرچم فلسطین دست نوشته‌هایی با مضامین دفاع از مردم مظلوم فلسطین در دست داشتند این شعارها را تکرار می‌کردند که «حکومت اسرائیل خانه عنکبوت است - این رژیم پوشالی در حالت سقوط است» و «غزه میان آتش و خون بود، این سند فتنه صهیون بود».

دفاع از مظلوم با هر سلیقه‌ای
آنچه راهپیمایی روز گذشته را متفاوت می‌ساخت شور و شعفی بود که به واسطه پیروزی‌های اخیر نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» در دل حامیان مردم فلسطین موج می‌زد و اندکی از تلخی مشاهده جنایاتی که رژیم کودک‌کش اسرائیل مرتکب می‌شود، می‌کاست. شادکامی ای که در شعارهایی همچون «رزمنده فلسطین پیروزیت مبارک، در این نبرد سنگین پیروزیت مبارک» بازتاب داشت. ویژگی دیگر راهپیمایی دیروز تنوع حضور همه اقشار از پیر و جوان، زن و مرد، با عقاید مختلف سیاسی و اجتماعی در آن بود. تنوعی که خود را گاه در تفاوت پوشش‌ها و گاه در میان صحبت‌ها نشان می‌داد اما مانع از آن نبود که همه برای دفاع از مظلومیت فلسطین همسو و همصدا باشند و رژیم صهیونیستی را عنصری جنایت‌گر، متجاوز و بر هم زننده امنیت منطقه بدانند. راهپیمایان در عین حال ضربه‌های تاکتیکی مردم فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» را مهر تأییدی بر روند رو به افول رژیم غاصب اسرائیل می‌دانستند.

حمایت از فلسطین تا آزادی قدس شریف
تحولات اخیر به عنوان یکی از مهمترین مسأله پیش روی مسلمانان جهان در خطبه‌های ائمه جمعه سراسر کشور نیز بازتاب ویژه‌ای داشت. در تهران آیت‌الله احمد خاتمی عملیات طوفان الاقصی را بی‌نظیر و نشانه تغییر معادلات بین‌المللی دانست و با بیان اینکه آنچه توسط مقاومت انجام شد از جهت حقوقی دفاع مشروع است، تصریح کرد: هفتاد سال طفل کشی می‌کنید، زنان و مردان بی‌گناه را می‌کشید، می‌خواهید آنها دست روی دست بگذارند این دفاع مشروع است. مقام معظم رهبری درست فرمودند من پیشانی، دست و بازوی این مقاومان را که هدفمند وارد شدند می‌بوسم. این ملت هم پیشانی دست و بازوی این قهرمانان مقاوم را می‌بوسد که یک دفاع مشروع انجام دادند.

طوفان الاقصی بزرگ‌ترین پیروزی نهضت فلسطین
فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه تهران عملیات طوفان الاقصی را بزرگ‌ترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به این سو دانست و تصریح کرد: این شکست برای اسرائیل از آن جهت سنگین و مهم است که فلسطین بدون مشارکت هیچ قدرت دیگری توانست سنگین‌ترین ضربه هولناک شکست‌بار را به نظام امنیتی، دستگاه اطلاعاتی و ارتش این رژیم وارد کند و آن افسانه ساخته شده شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کند.
به گزارش ایرنا، سرلشکر حسین سلامی با بیان اینکه هرگاه جنگ مغلوبه می‌شود قدرت واقعی نظام‌ها و رژیم‌ها نمایان خواهد شد، افزود: ضعف‌های رژیم و کم عمق بودن آن قابل جبران نیست. معمولاً خطوط اول مقابله با دشمن حیاتی‌ترین و مستحکم‌ترین خطوط است؛ وقتی خطوط اول دفاعی رژیم در برابر تهاجم از هم می‌پاشد خط دوم کجاست و نقطه توقف کجاست؟ این کار تکرار پذیر است و همه می‌دانند بین شکست رژیم در یک عملیات نظامی و شکست کامل رژیم فاصله زیادی نیست. سرلشکر سلامی در پایان تصریح کرد: فلسطین می‌جنگد؛ او آموخته است که چگونه باید پیروز شد. فلسطین سلاح‌ها را خود می‌سازد. او در محاصره کامل است اما با این محاصره بازهم پیروز می‌شود و قد می‌کشد و پیروزی از آن مسلمانان است.

فلسطین امتحان تاریخی برای تمامی جهانیان
راهپیمایی ضد صهیونیستی روز گذشته با قرائت یک قطعنامه پایان یافت. این قطعنامه با تأکید بر اینکه صحنه امروز فلسطین و غزه یک امتحان تاریخی برای تمامی جهانیان است، تأکید داشت:«اسرائیل رفتنی است و عملیات کوبنده مبارزان فلسطینی در یوم‌الله پانزدهم مهر اولین گام برای فرو ریختن بنیان‌های سست این رژیم منحوس است.» راهپیمایان همچنین از دستگاه دیپلماسی کشور خواستند از طریق رایزنی و برقراری ارتباط با سران کشورهای اسلامی، سازمان‌های مرتبط و حامی فلسطین، شخصیت‌ها و فرهیختگان و کشورهای آزادی‌خواه، راهکارهای حمایت‌ از مردم مظلوم غزه در حوز‌های مختلف را بررسی و اقدامات لازم را برای جلوگیری از ادامه حرکت‌های ددمنشانه رژیم منحوس و سفاک صهیونیستی انجام دهد. حامیان ایرانی مردم فلسطین همچنین از تمامی گروه‌های اسلامی در لبنان، مصر، عراق و دیگر کشورهای اسلامی خواستند ضمن آمادگی کامل برای هرگونه حمایت از مردم غزه، با فضاسازی مناسب خواستار حمایت‌های مردم و سران کشورهای اسلامی و کشور متبوع خود شوند.

 

بــــرش

حضور شیخ مجاهد در نماز جمعه تهران
شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در نماز جمعه این هفته تهران حضور یافت. آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حضورشیخ زکزاکی در نماز جمعه این هفته گفت: میهمان عزیز جمهوری اسلامی، مجاهد عالیقدر، ابو الشهدا ،جناب زکزاکی به نماز جمعه تهران زینت بخشیدند. به این مجاهد نستوه فی سبیل الله خیر مقدم می گوییم،کسی که سرمایه‌های خود را در راه جهاد فدا کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی