صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مــرور

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱5 استان افتتاح شد
سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱5 استان افتتاح شد و با ۲ هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
به گزارش ایرنا از قوه قضائیه، مراسم افتتاح و رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در قوه قضائیه با همت و تلاش و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به نمایندگی از دستگاه قضایی با همراهی و همکاری قوای مجریه و مقننه برگزار شد. سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، پیش از این در ۱۶ استان افتتاح و بهره‌برداری شده بود و در جلسه دیروز، ۱۵ استان باقیمانده این سامانه افتتاح شد و در زمینه مدیریت زمین تحت این سامانه قرار گرفتند.
این سامانه با ۲ هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه‌اندازی شده است.  این سامانه، قابلیت شناسایی تخلفات زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی حساس کشور را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای فراهم خواهد کرد و بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط  نظارت مستقیم خواهد داشت.


کسب ۸ مدال رنگارنگ
توسط دانش‌آموزان ایرانی
از مسابقات علوم و اختراعات لندن
دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا با اعلام موفقیت دانش‌آموزان ایرانی در کسب ۸ مدال رنگارنگ از مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۳، گفت: پنجمین دوره مسابقات علوم و اختراعات انگلیس به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن با موفقیت دانش‌آموزان ایران، کسب ۳ مدال طلا، ۴ نقره و یک مدال برنز همراه بود.
به گزارش ایرنا، مهدی رشیدی جهان با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات علوم و اختراعات انگلیس ۲۰۲۳ به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن در تاریخ ۱۳ و ۱۴ مهر ماه، اظهارداشت: این دوره از مسابقات با حضور تیم‌های برگزیده و در رشته‌های مختلف از ۳۴ کشور همراه بود که دانش‌آموزان ایرانی موفق به کسب ۸ مدال رنگارنگ شدند. وی افزود: تیم‌های برگزیده از جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا به صورت غیرحضوری در مسابقات فوق شرکت داده شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی