صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

 واردات شمش طلا معاف از مالیات شد
رئیس سازمان امور مالیاتی واردات شمش طلا را معاف از مالیات اعلام کرد. با دستور رئیس سازمان امور مالیاتی واردات شمش طلا از تاریخ اول آبان سال‌جاری مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب نخواهد بود.

تزریق ۳۷۱ میلیون دلار به بازار ارز با همکاری پتروشیمی‌ها
پس از بروز برخی نوسانات بازار ارز در دو روز گذشته که با تلاش سفته‌بازها و دلالان برای سوء‌استفاده از شرایط منطقه‌ای همراه بود، بانک مرکزی برای مدیریت بازار و حفظ آرامش در بازار ارز وارد عمل شد.
به گزارش فارس، پس از اتفاقات اخیر در منطقه و حمله حماس به رژیم اشغال‌گر صهیونیستی و سوء‌استفاده دلالان برای افزایش قیمت ارز، تحت تأثیر حضور بموقع و مؤثر بانک مرکزی در مدیریت این فضا و همچنین حضور فعال شرکت‌های پتروشیمی، تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه 16 مهر، بازار حواله، عرضه‌ بسیار مطلوب و کم‌سابقه‌ای داشت و طی این روز در مجموع ۳۷۱ میلیون دلار عرضه و ۲۸۸ میلیون دلار معامله انجام شد.
این اقدام بموقع نشان داد که بانک مرکزی بر خلاف برخی جوسازی‌های هدفمند، کاملاً بر بازار مسلط است و با دست پُر از نظر ارزی توان مدیریت این بازار و تخصیص لازم برای ثبت سفارش‌ها را دارد.

فراهم شدن زمینه افزایش تجارت ایران و بلاروس
شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‏های اقتصادی ایران با بلاروس با ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و با حضور وزیر صنعت جمهوری بلاروس، معاون وزیر کشاورزی و خواربار و سفیر و رایزن بازرگانی این کشور در تهران برگزار شد.
در این اجلاس طرفین درباره توسعه همکاری‏های تجاری و اقتصادی میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند. توسعه همکاری‏ها در حوزه‏های صادرات و واردات محصولات و تجهیزات کشاورزی، ماشین‏آلات معدنی و حمل‏و‏نقل عمومی، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات پتروشیمی و زمینه‏های ورزشی از مهم‏ترین موضوعات مطرح شده در این نشست میان مسئولان ارشد دو کشور بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی