صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

خبر در خبر

 علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به توجه ویژه دولت به توسعه گردشگری، گفت: برابر ارزیابی بانک مرکزی، حوزه گردشگری در دولت سیزدهم ۲ برابر حوزه نفت رشد کرده است.
  سحر تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: طوفان‌های گرمسیری از مهم‌ترین مخاطرات جوی است که به سبب تغییرات اقلیمی وقوع آن روند رو به افزایشی در دنیا داشته است.
  مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از انتقال تجربه کشورهای حاشیه اقیانوس هند برای پیش‌بینی بهتر طوفان‌های حاره‌ای خبر داد.
  آتوسا مؤمنی، رئیس مرکز میراث ناملموس گفت: نشست میراث ناملموس و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی درحالی با تأکید بر نقش فعالان غیردولتی برگزار می‌شود که  NGO ای که تجربه در این حوزه داشته باشد، نداریم.
  مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نقطه نظراتی را در حوزه ایجاد این بزرگراه در قسمت نزدیک به سرخه حصار دارد که حتماً باید از بعد کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد و مجوزهای قانونی از این سازمان اخذ شود.
 سرهنگ علیرضا طاهری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از کشف و ضبط ۵۱,۵ تُن زغال و چوب جنگلی قاچاق در این استان طی 6 ماه نخست سال‌جاری خبرداد.
  رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه زنجیره گردشگری در این جزیره تکمیل می‌شود، گفت: برند «کیش» باید تقویت شود.
  مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی از فعالیت میزهای تخصصی گردشگری و نتایجی که تاکنون احصا شده خبر داد و گفت: از ۸ روستا، تنها یک روستا به مرحله نهایی برای ثبت در شبکه جهانی رسیده است و از دیزنی‌لند در ایران خبری نخواهد بود.
  محمد اسلامی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند گفت: سی و دومین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان زرند ۱۷ مهرماه در روستای عباس‌آباد با حضور مسئولان بومی افتتاح شد.
  غلامرضا خلیلی‌نیا، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه گردشگری گفت:‌ توسعه گردشگری «جنگ» در برخی از مناطق آزاد در دستور کار قرار دارد.
  دریادار امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با اعلام آمادگی برای هر گونه کمک به مجموعه هواشناسی گفت: مراکز امنیت دریایی ما در چابهار و کنارک مراکزی بین‌المللی است. فعلاً با عمان و پاکستان ارتباط داریم و در حال گسترش روابط هستیم تا با همه مراکز امنیت دریایی ارتباط داشته باشیم.
 نگار سریع‌الاطلاق، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انعقاد پنج تفاهمنامه همکاری در نشست فعالان اقتصادی اکو در اردبیل خبر داد و گفت: تبادل گردشگر و ارتقای خدمات آب‌درمانی و افزایش حضور و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی از مهم‌ترین محورهای مطرح در نشست کارشناسان اقتصادی اکو بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی