صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

ایران در ایران

 در پی دستور وزیر کشور
واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان ساماندهی می‌شوند
سمنان - پس از ارائه گزارش معاونت عمرانی استانداری سمنان درباره احتمال بروز حادثه‌ای شبیه متروپل در بخشی از مسکن مهر شهر سمنان وزیر کشور دستور تخلیه واحدهای ناایمن را صادر و بر ساماندهی آن از سوی استانداری سمنان تأکید کرد. همچنین وزیر کشور از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی این وزارتخانه خواست تا به سرعت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگوکردن سازندگان متخلف که فاقد ایمنی شناخته شده است، اقدام کنند.
«محمد حمیدی»، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در این زمینه اظهار داشت: ساکنان ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مسکن مهر سمنان به دلیل ناایمن بودن ساختمان در حال تخلیه خانه‌هایشان هستند.۳۳۶ خانوار در این واحد‌ها ساکن هستند که از این تعداد ۲۲ واحد تخلیه شده و دیگر ساکنان نیز در حال تخلیه هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: به منظور تخلیه واحد‌ها و اجاره خانه در مکانی دیگر بیش از 3 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به ساکنان این واحدها پرداخت شده است. همچنین این افراد می‌توانند زمین‌های ۲۰۰ متری با مجوز ساخت حداقل ۷۵ متر بنا دریافت کرده و از وام ساخت 5 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی کمک‌هزینه ساخت نیز بهره‌مند شوند.
 
تابستان بدون خاموشی بوشهر با اجرای طرح جهادی روشنایی
بوشهر - عبور بدون خاموشی از تابستان گرم وسوزان استان بوشهر، با اجرایی شدن طرح عملیات جهادی روشنایی محقق شده و مشترکین خانگی از برق پایدار، بهره‌مند شدند.
«غلامرضا حشمتی» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، از اجرایی شدن طرح عملیات جهادی روشنایی خبر داده و گفت: پیش‌بینی شده با اجرای کامل این طرح شاهد بهبود وضعیت روشنایی در معابری شهری در شهرستان‌های مختلف استان باشیم. وی عبور بدون خاموشی از تابستان را دستاورد مهم شرکت توزیع برق استان بوشهر دانست و اظهار داشت: همکاری مشترکین در بخش‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی، دستگاه‌های اجرایی و اداری استان بوشهر در رعایت الگوی مصرف برق در فصل گرما ستودنی است.
جستجو
آرشیو تاریخی