صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سیرجانی‌ها شاکی از اشتباه بزرگ کمک‌داور

«گلی» که دیده نشد و جنجال ساخت!

پرسپولیس در حالی در آخرین بازی هفته هفتم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر گل‌گهر را با تک‌گل شهاب زاهدی شکست داد که در یک صحنه جنجالی این مسابقه و در دقیقه ۶۱، علیرضا بیرانوند ضربه سر میچل، مهاجم هلندی گل‌گهر را از درون دروازه بیرون کشید. این در حالی بود که تصاویر منتشر‌شده نشان می‌داد توپ به صورت کامل از خط رد شده و تمام کارشناسان هم اعتقاد دارند در این صحنه امیرمحمد داوودزاده، کمک‌داور بازی اشتباه بزرگی را مرتکب شده و باید پرچم خود را به علامت تأیید عبور توپ از خط دروازه پرسپولیس بالا می‌برد. برخی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعتقاد دارند او در این صحنه به دلیل جایگیری بد، حدود چهار متر از محل مناسب برای تشخیص گل عقب بوده و همین عامل در تصمیم اشتباهش تأثیر بسیار زیادی گذاشته است. این در حالی است که این کمک‌داور در تست‌های آمادگی جسمانی پیش‌فصل نیز نمره بالایی را دریافت کرده بود، اما در این بازی دچار اشتباه بزرگی شد که واکنش‌های زیادی را در پی داشت و کانال استقلال هم با انتشار تصویر عبور توپ از خط دروازه آن را «داستان تکراری» نامید!

 مدیرعامل گل‌گهر: داور VAR ندارد اما عقل و چشم که دارد!
محمد اسفندیارپور، مدیرعامل گل‌گهر در این خصوص به ایسنا، گفت: «این اتفاق برای ما عادت شده و برای بقیه وظیفه شده که مقابل ما بازی را در ورزشگاه آزادی برای حریفمان در بیاورند! ما مظلومیم و تیم شهرستانی هستیم. هر چقدر تلاش کنیم و بازیکن بیاوریم باز هم این اتفاقات برای ما رخ می‌دهد و تکراری است. اینجا بلای این شکلی سر ما می‌آورند و اگر برعکس بود خیلی چیزها فرق داشت. وجدان مفهومی ندارد و یک عده می‌خواهند این مسأله را مدیریت کنند. واقعاً رسانه‌ها مدیون هستند اگر از گل‌گهر دفاع نکنند. باید فشار بگذارید تا تکلیف مشخص شود. تا کی این سناریو ادامه دارد و تکرار می‌شود؟ داور می‌تواند بازی را متوقف کند و نظر کمک‌هایش را بپرسد. داور از کمک‌هایش و داور چهارم می‌تواند کمک بگیرد. داور VAR ندارد اما عقل که دارد! چشم که دارد!‌ ما از جایگاه ویژه دیدیم؛ چگونه او ندید؟»
 گل‌گهر شکایت می‌کند
اما پس از اتفاقی که افتاد، مسئولان باشگاه گل‌گهر دیروز شکایت کتبی خودشان را از تیم داوری به خاطر تصمیم تأثیرگذار به مسئولان مربوطه در فدراسیون فوتبال ارائه کردند. حیدر افسری، مدیر تیم فوتبال گل‌گهر هم به فارس گفت: «تمام افراد داخل ورزشگاه متوجه شدند توپ گل شده اما کمک‌داور این صحنه را ندید! جاگیری او هم خوب بود و در تصاویر مشخص است اما نمی‌دانم چرا نگرفت؟ مگر وظیفه کمک‌داور غیر از این است؟ اگر این صحنه آن سمت زمین روی دروازه ما بود تیم داوری به‌راحتی از آن عبور می‌کرد؟ چرا نباید VAR به کشور ما بیاید؟ آیا شرکت‌های داخلی ما نمی‌توانند این تکنولوژی را فراهم کنند؟»

مدیر رسانه‌ای پرسپولیس: پنالتی عمری دیده نشد
اما در شرایطی که انتقادها از داوران این بازی به خاطر گل اعلام نکردن ضربه سر بازیکن گل‌گهر زیاد بود، علیرضا اشرف، مدیررسانه‌ای پرسپولیس با انتشار یک استوری مدعی شد، خطای انجام شده روی محمد عمری پنالتی بود و داور این صحنه را نادیده گرفت تا به این ترتیب پرسپولیس هم خود را متضرر از داوری بداند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی