صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

واکنش استقلال به شایعه درگیری مدیرانش:
نان عده‌ای در ایجاد بحران است!
پس از پیروزی استقلال مقابل مس رفسنجان، خبری شایع شد مبنی‌بر اینکه در جلسه مدیران این باشگاه درگیری رخ داده است. موضوعی که با واکنش استقلالی‌ها مواجه شد و کانال این باشگاه اعلام کرد: «استقلال موفق شد در مقابل یک حریف سختکوش با یک گل به پیروزی برسد تا روند خوب این تیم کماکان ادامه داشته باشد و بعد از حدود 40 روز، دلتنگی هواداران به پایان برسد. با این حال، با وجود اینکه مجموعه باشگاه استقلال این روزها متحد و همدل برای موفقیت هستند، عده‌ای که نانشان در ایجاد حاشیه و بحران برای استقلال است، به انتشار شایعات و اخبار کذبی در خصوص جلسه هیأت مدیره استقلال دست زده‌اند. هواداران عزیز استقلال به خوبی می‌دانند مجموعه باشگاه استقلال در مسیر موفقیت نیاز به اتحاد و همدلی دارد و نشر اخبار کذب، فقط در راستای به‌هم زدن آرامش و همدلی باشگاه صورت گرفته است. به همین دلیل از هواداران عزیز استقلال انتظار می‌رود با بی‌توجهی به حاشیه‌های مطرح شده، به مجموعه باشگاه استقلال جهت ادامه روند خوب خود کمک کنند.»


اعتراض پرسپولیس به کمیته اخلاق
کمیته اخلاق در اقدامی ناگهانی باشگاه پرسپولیس، رضا درویش، یحیی گل محمدی و افشین پیروانی را جریمه مالی کرد. در حالی که در حکم صادر شده بجز اشاره به چند بند و تبصره قانونی هیچ دلیلی برای این جرایم مالی آورده نشده است. در همین ارتباط خبر رسید باشگاه پرسپولیس مراحل قانونی را برای اعتراض به این احکام پشت سر گذاشته و به این احکام تازه کمیته اخلاق اعتراض کرده است. حال باید دید واکنش کمیته اخلاق به این اعتراض‌ها چه خواهد شد. در همین ارتباط یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس به طرفداری گفت: «ما هنوز متوجه نشدیم دلیل این احکام چه بوده است؟ مدیران روابط عمومی و رسانه‌ای یکی از باشگاه‌های صنعتی در طول تمام ماه‌ها و هفته‌های گذشته این همه علیه مدیران باشگاه پرسپولیس موضعگیری کردند و هر گونه اتهامی را متوجه باشگاه پرسپولیس، درویش و دیگر مدیران باشگاه پرسپولیس کردند اما نه تنها هیچ گونه برخوردی با این مصاحبه‌ها نشد بلکه مدیرعامل و سرمربی باشگاه پرسپولیس جریمه مالی و محکوم شده‌اند.»


واکنش AFC به بازی سپاهان و الاتحاد
داتو، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه با نشریه «الریاضیه» عربستان در واکنش به برگزاری مجدد بازی سپاهان و الاتحاد گفت:«کنفدراسیون فوتبال آسیا از توافقی که بین طرفین صورت گرفته خبری ندارد و در این زمینه نیز دخالتی نمی‌کند. کمیته انضباطی بزودی رأی این پرونده را صادر می‌کند. کمیته انضباطی AFC در این پرونده‌ها گام به گام جلو می‌رود و عجله‌ای در اعلام رأی ندارد. انتظار می‌رود رأی این پرونده قبل از آغاز دور سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صادر شود.»


حمایت ایران از میزبانی عربستان
فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی(کافا) به‌صورت رسمی اعلام کرد از نامزدی عربستان‌سعودی برای میزبانی جام جهانی 2034 حمایت می کند. شش عضو فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی، ایران، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ترکمنستان هستند. دربیانیه این‌نهاد که ایران هم جزو آن است، آمده است:« در نمایش همبستگی و حمایت، اتحادیه‌های فوتبال آسیای‌مرکزی گردهم آمده‌اند تا از پیشنهاد عربستان‌سعودی برای میزبانی جام‌جهانی فوتبال 2034 حمایت کنند.»


رونالدو آقای گل لیگ عربستان ماند
سازمان لیگ فوتبال عربستان با پایان هفته نهم لیگ این کشور به معرفی بهترین گلزنان پرداخت که کریستیانو رونالدو ابرستاره پرتغالی با 10 گل بهترین گلزن شد. موسی دمبله ستاره الاتفاق و شاگرد جرارد با 7 گل زده در رده دوم ایستاد. مالکوم، میتروویچ، سادیو مانه، مراد باتنا و سالم الدوسری با 6 گل زده در رده‌های بعدی قرارگرفتند.


تمجید سایت پرتغالی از مورایس
پس از پیروزی پرگل سپاهان برابر صنعت نفت در ورزشگاه نقش‌جهان، سایت آبولا پرتغال در خبری به قدرت سپاهان در لیگ ایران تحت هدایت مورایس پرتغالی اشاره کرد و نوشت: «سپاهان بعد از پنج بازی با ۱۳ گل زده و فقط سه گل خورده ۱۵ امتیاز کامل را به دست آورده است که البته کمیته انضباطی ۴ امتیاز از این تیم کم کرده است. با این حال، سپاهان با مورایس می‌داند چطور قهرمان شود. سپاهان در دیدار بعدی خود بعد از تعطیلات فیفادی، باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف آلمالیق ازبکستان برود و در ادامه در لیگ برتر در خانه نساجی، دیگر نماینده فوتبال ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهد رفت.»

جستجو
آرشیو تاریخی