صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

بازیکنانــی که دوباره درخشیدند و ستاره تیم‌هایشان شدند

دم عیسایی!

حامد جیرودی
خبرنگار

بازگشت ستاره‌های افول کرده یا خارج از ترکیب تیم افتاده یا بازیکنانی که مدت زیادی به علت مصدومیت یا محرومیت از شرایط مسابقه دور بوده‌اند، اتفاقی است که بارها برای بازیکنان مطرح جهان در مقاطع مختلف رخ داده است. این موضوع در فوتبال ایران هم مسبوق به سابقه بوده و بازیکنان زیادی بوده‌اند که با درخشش دوباره، هم نام خود را باز مطرح کرده‌اند و هم باعث پیروزی تیم‌هایشان شده‌اند. این اتفاق جالب در هفته هفتم لیگ برتر که دیروز به پایان رسید، نمود بیشتری داشت و چند بازیکن توانستند با گلزنی و پاس گل، ستاره‌های ویژه تیم‌های خود لقب بگیرند.
 
آل کثیر با دبل آمد
بدون تردید یکی از مهم‌ترین این بازیکنان عیسی آل کثیر است؛ مهاجمی که در انتقالی غیرمنتظره و جنجالی در فصل نقل و انتقالات تابستانی از پرسپولیس راهی سپاهان شد. موضوعی که نارضایتی شدید هواداران سرخ را در پی داشت و آنها از اینکه آل کثیر با مبلغی به مراتب بیشتر راهی تیم رقیب شده، به انتقاد از او پرداختند. چرا که آنها اعتقاد داشتند این بازیکن به علت محرومیت و مصدومیت در دو مقطع شش ماهه دور از ترکیب پرسپولیس بود ولی باشگاه به پای او ایستاد اما زمانی که شرایط عیسی ایده‌آل شد، او ساز جدایی کوک کرد و به سپاهان رفت تا دست پرسپولیس در پوست گردو باقی بماند. اتفاقی که در ادامه برای این بازیکن خوزستانی رخ داد، این بود که سپاهان به دلیل عبور از سقف بودجه فصل جاری نتوانسته بود قرارداد او را ثبت کند و آل کثیر تنها در دیدار دوستانه برابر زنیت توانسته بود در ترکیب تیم اصفهانی قرار بگیرد. با این حال، پس از گذشت مدتی و در آستانه هفته هفتم، مشکل آل کثیر حل شد و او هم که تشنه بازی بود، بازگشتی شکوهمندانه به میدان داشت. او در بازی با صنعت نفت که با نتیجه 4-1 به سود شاگردان ژوزه مورایس به پایان رسید، دو بار گلزنی کرد و با دبل خود توانست بازگشتش به میادین را دوباره جشن بگیرد و نشان دهد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
گلزنی نعمتی و عبدی
یکی دیگر از بازیکنانی که در هفته هفتم موفق به گلزنی شد، سیامک نعمتی بود که در پیروزی 4-0 تراکتور برابر آلومینیوم، گل اول سرخپوشان تبریزی را در اراک به ثمر رساند. بازیکنی که در انتهای فصل گذشته در لیست مازاد یحیی گل محمدی قرار گرفت و با دلخوری فراوان از پرسپولیس جدا شد. نعمتی که پاکو خمز از او در خط حمله استفاده می‌کند، در ششمین بازی‌اش برای تراکتور، موفق شد اولین گلش را برای این تیم بزند تا نام خود را دوباره مطرح کند. در این بین باید به مهدی عبدی هم اشاره کرد که او هم مانند نعمتی از پرسپولیس راهی تراکتور شده است. عبدی که در جمع سرخپوشان پایتخت به یک مهاجم نیمکت نشین تبدیل شده بود که به او بازی نمی‌رسید، حالا یکی از بازیکنان مؤثر تراکتور شده که توانست در بازی با آلومینیوم، دومین گلش برای پرشورها را به ثمر برساند. این در حالی است که عبدی در فصل گذشته تنها یک گل برای قرمزهای تهران زده بود اما حالا نشان داده به روزهای خوبش بازگشته است.
 
اولین برد با نریمان جهان
پیکان در حالی این هفته، اولین برد خود در لیگ بیست و سوم را به دست آورد که تک گل این تیم را در بازی با استقلال خوزستان، سامان نریمان جهان در دقیقه 90 به ثمر رساند تا شاگردان رسول خطیبی به یک برد ارزشمند خارج از خانه دست پیدا کنند. نریمان جهان که در تیم‌هایی مانند تراکتور و ماشین‌سازی شاگرد خطیبی بوده، فصل گذشته در ذوب آهن تنها یک بار موفق به گلزنی شد و برای همین به نظر نمی‌رسید در دومین دوره حضورش در پیکان در وضعیت فنی خوبی قرار داشته باشد اما این مهاجم 32 ساله در شش بازی که در این فصل برای خودروسازان انجام داده، دو گل به ثمر رسانده تا یکی از بازیکنان مؤثر این تیم لقب بگیرد. نریمان جهان این هفته هم یک گل سه امتیازی زد تا دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

 

مهری با پاس گل بازگشت

در بین بازیکنان بازگشتی و تأثیرگذار هفته، سعید مهری را هم نباید از قلم انداخت؛ بازیکنی که یکی از مهره‌های مؤثر خط میانی استقلال در فصل گذشته بود ولی قراردادش را به یکباره با این تیم فسخ کرد تا به تیم فعلی ریکاردو ساپینتو در قبرس بپیوندد. او به آپوئل نرفت و در ایران ماندنی شد اما پیوستن دوباره‌اش به استقلال به مشکل خورد و زمان زیادی طول کشید تا اینکه گفته شد با قراردادی 160 میلیونی، دوباره به جمع آبی پوشان پایتخت پیوسته است. این در حالی است که گفته می‌شد قرارداد فصل گذشته مهری با استقلال حدود 10 میلیارد تومان بوده اما چون مدیران استقلال معتقد بودند آن قرارداد زیاد بوده و سقف بودجه مانع از بستن قراردادی جدید با حدود این مبلغ می‌شده، قرارداد 160 میلیونی با او بسته‌اند و مهری هم با موافقت با این مبلغ دوباره به استقلال پیوست. او پس از اینکه چهار بازی ابتدایی استقلال را از دست داد، این هفته اولین بازی‌اش را برای آبی پوشان مقابل مس رفسنجان انجام داد و با سانتر دیدنی خود، زمینه ساز گل استقلال شد که با اشتباه میثم تیموری مدافع مس وارد دروازه میزبان شد. به این ترتیب، مهری باعث پیروزی خارج از خانه آبی‌ها شد تا دوباره نامش در جمع بازیکنان برتر استقلال قرار بگیرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی