صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

رئیس‌ جمهور ضمن گفت‌و‌گو با رهبران مقاومت فلسطین، با صدور پیامی تأکید کرد

معادله تغییر کرده است

رئیس جمهور روز گذشته در تماس‌هایی جداگانه با رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت‌و‌گو کرد. محور گفت‌و‌گوهای آیت‌الله رئیسی با اسماعیل هنیه و زیاد النخاله، عملیات غرورآفرین و پرافتخار رزمندگان مقاومت علیه اشغالگران، موسوم به «طوفان الاقصی» بود. رئیس جمهور در این تماس‌ها، تأکید کرد که پیروزی نهایی از آن ملت فلسطین است.
رئیس جمهور در تماس تلفنی با هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تجلیل از عملیات دلیرانه و پیروزمندانه مجاهدان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی، اقتدار، عزت و افتخارآفرینی مقاومت فلسطین را مایه مباهات امت اسلامی دانست.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اراده پولادین ملت فلسطین و مجاهدان راه خدا، پیروزی نهایی فلسطینیان بر رژیم غاصب صهیونیستی را نوید می‌دهد، تصریح کرد‌: آنچه با عملیات پیروزمندانه مجاهدان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی اتفاق افتاد، تحقق انتظار 70 ساله ملت فلسطین و امت اسلامی بود و ان‌شاالله بزودی در کنار هم در مسجدالاقصی نماز بخوانیم.
 
تجاوزگری، دلایل اجرای عملیات
«اسماعیل هنیه» نیز در این تماس تلفنی به نمایندگی از مجاهدان فلسطینی و ملت فلسطین از مواضع اصیل و اسلامی دکتر رئیسی و حمایت‌های جمهوری اسلامی و ملت ایران از مقاومت فلسطین قدردانی کرد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ارائه گزارشی از ابعاد مختلف عملیات طوفان الاقصی، تجاوزگری و توهین دشمن صهیونیستی به ساحت مقدس مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی را از جمله دلایل اصلی اجرای این عملیات عنوان کرد و گفت: در این نبرد با وجود عدم تناسب تجهیزات و امکانات نیروهای مقاومت و ارتش صهیونیستی، مجاهدان فلسطینی توانستند با استفاده از عنصر غافلگیری در یک عملیات گسترده توازن و تعادل رژیم صهیونیستی را برهم بزنند.
هنیه تأکید کرد: آنچه در صحنه نبرد با دشمن صهیونیستی حاصل شده از برکات الهی، حمایت امت اسلامی و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران است و ان‌شاالله با پیروزی نهایی ملت فلسطین کامل خواهد شد.
 
رژیم صهیونیستی رو به زوال است
آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی با «زیاد نخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن ابلاغ سلام‌ها و تحیات دولت و ملت ایران به ملت فلسطین و تبریک پیروزی‌های درخشان و چشمگیر مجاهدان و نیروهای مقاومت فلسطینی، گفت‌: آنچه در سرزمین‌های اشغالی و در نبرد با رژیم غاصب صهیونیستی رقم خورد رخدادی عظیم و بی‌بدیل طی 70 سال گذشته بود و شما با این عملیات مبتکرانه و پیروزمندانه حقیقتاً امت اسلامی را خوشحال کردید.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به زوال و جبهه مقاومت در حال فتح قله‌های پیروزی است، تصریح کرد: ما پیروزی نهایی ملت فلسطین را وعده الهی می‌دانیم و ملت ایران همواره در کنار ملت‌های آزادیخواه و مستقل و در صدر آنها ملت آزادیخواه فلسطین ایستاده است.
 
 پیروزی‌ها ادامه خواهد یافت
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی از حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران از مردم فلسطین صمیمانه تشکر کرد.
زیاد نخاله با ارائه گزارشی از دستاوردهای نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و وضعیت دشمن صهیونیستی گفت‌: به یاری خدا این روزهای مبارک و این پیروزی‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت و ملت فلسطین در راه مقاومت استوار است.

پیام رئیس جمهور به مناسبت پیروزی‌های مقاومت فلسطین
علاوه بر این تماس‌ها، رئیس جمهور به مناسبت پیروزی‌های مقاومت فلسطین، پیامی صادر کرد. آیت‌الله رئیسی در این پیام ضمن تبریک پیروزی درخشان مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم تجاوزکار صهیونیستی، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دفاع مشروع ملت فلسطین تأکید کرد و از دولت‌های مسلمان نیز خواست همگام با امت اسلامی در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند. متن کامل پیام رئیس جمهور به این شرح است‌:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
ان تنصرو‌الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
و سرانجام، آه ملتی مظلوم به طوفان بر ظالمان تبدیل شد. خورشید نصرت الهی بار دیگر از فلسطین طلوع کرده و قلوب مؤمنین را شاد، آزادگان جهان را سرافراز و ظالمان را خوار و زبون کرده است. سلام و درود خدا و همه بندگان صالح و آزاده‌اش بر ملت مقاوم و رشید فلسطین که در حرکتی تاریخ‌ساز، جهان ظلم را به وحشت انداخت و شگفت‌زده کرد. سلام بر مقاومت و همه دلیرمردانش که توهم زندگی زیر سایه اسارت رژیم تجاوزکار صهیونیستی را یکسره به دور انداخت و آنگاه با در دست گرفتن ابتکار عمل نشان داد که اراده پولادین که ریشه در ایمان به خداوند و تکیه بر مردم خود داشته باشد، بر همه تجهیزات و تسلیحات غلبه می‌کند.
جمهوری اسلامی ایران همه جهان را دعوت به مشاهده این حقیقت می‌کند که انباشت ظلم و بی‌عدالتی بر ملت مظلوم فلسطین، استمرار توهین و اهانت به زنان و زندانیان و هتک حرمت بیت‌المقدس و قبله اول مسلمین، همیشگی نیست و با مقاومت ملت‌ها مواجه می‌شود. بی‌تردید رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول به خطر افتادن امنیت ملت‌های منطقه هستند و باید پاسخگو باشند. جمهوری اسلامی از دفاع مشروع ملت فلسطین دفاع می‌کند و قاطعانه بر این باور است که همان‌طور که پروردگار متعال در قرآن می‌فرماید: «وَلِلَّهِ العِزَّه وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ»؛ عزت ریشه در ایمان، مقاومت و وحدت دارد. عزت ملت‌ها در مصالحه با ظلم به دست نمی‌آید؛ و عادی‌سازی اسارت ملت آزاده فلسطین، نشدنی است. دولت‌های مسلمان نیز باید همگام با امت اسلام در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند. دشمن صهیونیستی نیز بداند که معادله تغییر کرده است؛ جنگ‌طلبی به ضرر صهیونیست‌هاست. ملت فلسطین پیروز این میدان است. سلام بر مقاومت از فلسطین و لبنان و سوریه تا عراق و افغانستان و یمن، سلام بر غزه قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه گروه‌های مقاومت، سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر امام خمینی و امام خامنه‌ای که ملت‌ها را به صراط مقاومت رهنمون و حمایت کردند و سلام بر شهدای مقاومت و شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی.

 

بــــرش

رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان با صدور پیامی تأکید کرد
«طوفان الاقصی» خشم مقدس در برابر ستم به ملت فلسطین است
همزمان با آغاز دومین روز عملیات غرورآفرین نیروهای مقاومت علیه اشغالگران قدس شریف، صبح روز گذشته سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، عملیات ترکیبی و غرورآفرین «طوفان الاقصی» علیه مواضع و استحکامات رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را اثبات دروغین بودن هیبت رژیم اشغالگر و پوشالی بودن قدرت آن برشمرد و تصریح کرد: رزمندگان مقاومت فلسطینی در این عملیات غافلگیرانه که از هوا، دریا و زمین علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی تدارک دیده بودند، صحنه‌های درخشانی از مقاومت و ایستادگی یک ملت رنجدیده و تحت‌ستم را به منصه ظهور نشاندند.رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان ظهار داشت: امروز مبارزان فلسطینی به توانمندی و رشدی رسیده‌اند که قادرند در یک عملیات ترکیبی پیچیده، با شلیک هزاران راکت و موشک، ضربات سهمگینی به دشمن صهیونیستی وارد سازند و توان پدافندی و گنبد آهنین او را به‌ تمسخر بگیرند. وی در ادامه تأکید کرد: حرکت توفنده طوفان الاقصی، محصول خشم مقدسی است که دشمن صهیونیستی نسبت به خود در ملت تحت‌ستم فلسطین کاشته و اکنون باید درو کند.

جستجو
آرشیو تاریخی