واریز جریمه ۴۳ میلیون دلاری امریکا به حساب ایران

یک شکست حقوقی و مالی دیگر برای امریکا؛ این بار خبر درباره آزادی منابع بلوکه شده ایران نیست، بلکه سخن از جریمه شدن امریکا در دیوان داوری و مهم‌تر از آن، دریافت مبلغ تمام و کمال این جریمه از سوی ایران است. مرکز امور حقوقی بین‌المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری از اجرای رأی شماره ۶۰۴ دیوان داوری دعاوی ایران - امریکا (پرونده الف-۱۵) خبرداد که متعاقب آن، مبلغ ۴۳ میلیون دلار از سوی دولت این کشور به حساب جمهوری اسلامی ایران در بانک هلندی در لاهه منتقل شده است.
در بخشی از اطلاعیه مرکز امور حقوقی بین‌المللی آمده است: در پرونده الف-۱۵ با موضوع نقض تعهدات دولت امریکا مبنی بر ترتیب انتقال اقلام غیرنظامی ایران مطابق با بیانیه الجزایر، دیوان داوری دعاوی ایران- امریکا رأی شماره ۶۰۴ را به نفع ایران صادر و دولت امریکا را محکوم به پرداخت خسارت وارد شده به دولت جمهوری اسلامی ایران کرده است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: متعاقب پیگیری‌های مکرر و مصرانه صورت گرفته از سوی مرکز امور حقوقی بین‌المللی معاونت حقوقی  ریاست جمهوری در جهت احقاق حقوق ایران براساس رأی صادره، مبلغ ۴۳ میلیون دلار از سوی دولت امریکا بابت اصل محکوم‌به و بهره آن تا زمان اجرای رأی به حساب جمهوری اسلامی ایران نزد بانک هلندی در لاهه واریز شد.
جستجو
آرشیو تاریخی