جهان اسلام ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه کمک به مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها هشدار داد

تاوان تجاوز

در ادامه حمله بی‌سابقه و غافلگیر‌کننده حماس به سرزمین‌های اشغالی، بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شد صهیونیست‌ها علاوه بر نوار غزه، در مناطق دیگر نیز وارد درگیری شدند. این نکته نشان می‌دهد دیگر گروه‌های مقاومت در نشست‌های اخیرشان در کشورهایی همچون مصر و لبنان بسترهای اولیه را برای انجام این عملیات در دستور کار خود قرار داده بودند. در این میان دیدار گروه‌های فلسطینی با سید حسن نصر‌الله می‌تواند حائز‌اهمیت باشد، کما اینکه از دیروز یکشنبه حملات، تجاوزات و درگیری‌ها در کرانه باختری هم شروع شده و از همه مهم‌تر جبهه شمالی محور مقاومت در لبنان هم وارد گود تقابل با رژیم‌صهیونیستی شده است. در این رابطه ارتش لبنان از زخمی شدن چند نفر از شهروندان این کشور در حملات توپخانه‌ای و تانک‌های رژیم‌صهیونیستی به شهرک‌های شبعا و کفرشوبا خبر داد. صبح دیروز یکشنبه بود که مواضع ارتش دشمن صهیونیستی در «رویسات‌العالم» و «رادار» در مزارع اشغالی شبعا در لبنان هدف قرار گرفت. حزب‌الله لبنان اعلام کرد سه مقر اشغالگران صهیونیست را در مزارع شبعای اشغالی لبنان هدف قرار داده است. ایسنا به نقل از الجزیره گزارش داد که حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد:«گروه‌های شهید سردار حاج عماد مغنیه از مقاومت اسلامی، صبح امروز یکشنبه سه نقطه از مواضع اشغالگران رژیم‌صهیونیستی در منطقه مزارع شبعای لبنان را هدف قرار دادند.» حزب‌الله لبنان افزود:«در راستای آزادسازی مناطق باقی‌مانده تحت اشغال لبنان و نیز همبستگی با مقاومت و ملت پیروز، مبارز و صبور فلسطین، سایت‌های الرادار، زبدین و رویسات‌العالم را با تعداد زیادی گلوله توپخانه و موشک‌های بالدار هدف قرار دادیم و این حملات به مواضع مورد نظر اصابت کردند.»

 

تحلیل

عملیات «طوفان ‌الاقصی» شاهکار نظامی و اطلاعاتی

مسعود اسداللهی
کارشناس مسائل بین‌الملل

عملیات «طوفان الاقصی» یکی از نقاط عطف دوران مبارزه گروه‌های مختلف فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی است. این گروه‌ها برای نخستین بار عملیات ترکیبی در داخل منطقه ۱۹۴۸ انجام می‌دهند؛ این نوع حمله در گذشته سابقه نداشته است.

 

یادداشت

خط‌کشی بین دولت‌های سازشکار و ملت‌های عرب

حسن هانی‌زاده
کارشناس مسائل فلسطین

عملیات طوفان‌الاقصی در حقیقت یکی از پیچیده‌ترین و متنوع‌ترین عملیات‌های گروه مقاومت بوده و عنصر غافلگیری در این عملیات در طول دو دهه گذشته در اراضی اشغالی کاملاً رخنمایی می‌کند. در این عملیات تحرکات رزمندگان فلسطینی از دید دستگاه اطلاعاتی اسرائیل مخفی مانده و این یکی از ویژگی‌های برجسته آن است.

 

گفت وگو

مقاومت
 معادلات را تغییر داد

محمد الحاج موسی
سخنگوی رسمی جنبش جهاد اسلامی

عملیات طوفان الاقصی را می‌توان طی این سال‌ها یکی از مهم‌ترین عملیات‌های مقاومت فلسطین نامید که طی آن رژیم صهیونیستی سخت‌ترین ضربات را در حوزه‌های امنیتی، نظامی و حتی سیاسی متحمل شد و به اعتراف سردمداران و کارشناسان این یک شکست بزرگ برای رژیم موقت صهیونیستی بود.

 

2   23   24   25   26

 

جستجو
آرشیو تاریخی