صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

احداث بلندترین پل کشور در آزادراه اصفهان-شیراز

مجری کل طرح‌های آزادراهی جنوب و جنوب‌شرق کشور گفت: پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آزادراه شیراز-‌اصفهان، بلندترین پل آزادراهی کشور است که به‌عنوان سازه برتر سال ۱۳۹۸ انتخاب شد.
علیرضا صلواتی از ساخت مرتفع‌ترین پل آزادراهی کشور در آزادراه شیراز-اصفهان خبر داد و گفت: پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به طول ۲۶۴ متر در قطعه ۳ آزادراه شیراز-اصفهان قرار دارد و روی دره رودخانه سپید و در ارتفاع ۱۱۰ متری از کف دره واقع شده است.
وی ادامه داد: طول دهانه وسط آن ۱۲۵ متر و طول دهانه‌های کناری پل ۶۶ و ۷۳ سانتی‌متر است و خودروهای عبوری به سهولت در عرض ۱۵ ثانیه از یک سمت به سمت دیگر پل تردد می‌کنند.
صلواتی نوع پل را بتن دره‌ای پیش‌تنیده اعلام کرد و افزود: قالب‌بندی پل از نوع شاریو پیش‌تنیده و نوع رویه پل آسفالتی است و برای ساخت آن ۱۶ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی صورت گرفته و در عرشه آن ۱۱۴ قطعه بتنی به کار رفته است. مجری کل طرح‌های آزادراهی جنوب و جنوب‌شرق کشور احداث این پل در آزادراه شیراز-اصفهان را نمونه دیگری از توان و تخصص مهندسان ایرانی در تکمیل زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل کشور دانست و اظهار داشت: مهندسان ایرانی با استفاده از تولیدات داخلی این پل را در عرض ۴۸ ماه احداث کرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی