صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

ثبت نام گسترده اعضای دولت قبل در انتخابات
 خبر اول اینکه،به رغم سیاه‌نمایی و فضاسازی حسن روحانی نسبت به مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس، محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی از ثبت نام گسترده اعضای دولت سابق، اعم از وزرا، معاونان رئیس جمهور و دیگر مدیران در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرداد. وی با اشاره به اینکه محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در انتخابات ثبت نام کرده است، افزود: «تعدادی از دبیرهای استانی، تعدادی از اعضای شورای مرکزی و تعدادی از اعضای دفتر سیاسی در تهران ثبت‌نام کردند. در استان‌ها هم ثبت‌نام انجام شده ولی منتظر هستیم ببینیم نتیجه چه پیش می‌آید.» علوی وزیر سابق اطلاعات، جمشید انصاری، معاون اداری و استخدامی روحانی و چند نفر از استانداران، از کسانی هستند که به گفته واعظی در انتخابات ثبت‌نام کردند.

تبریک بایدن، رهنورد و عبدالحمید به نرگس محمدی
 دست آخر اینکه، پس از تبریک سرکرده سازمان مجاهدین خلق به نرگس محمدی برای دریافت جایزه سیاسی صلح نوبل که پیشتر در حمایت از عناصر تروریستی کومله و داعش کمپین «نه به اعدام» را راه‌اندازی کرده بود، جو بایدن رئیس جمهور کهنسال امریکا نیز به وی تبریک گفت.
بایدن و در بیانیه خود نرگس محمدی را «چهره‌ای الهام‌بخش برای حقوق بشر» خوانده است.
BBC نیز گزارش داد که مولوی عبدالحمید
امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز دریافت این جایزه را به نرگس محمدی تبریک گفته است. همچنین زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی و خالق تئوری «داماد لرستان» نیز این جایزه را مایه «آبروی زنان ایران» برشمرد.
پیشتر همسر نرگس محمدی، این جایزه را متعلق به زندانیان امنیتی در ایران از جمله عناصر حزب جاسوس بهائیت دانسته بود.

جستجو
آرشیو تاریخی