صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

  مهدی خادم ثامنی، مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان محیط‌ زیست با تأکید بر اینکه مکان‌یابی احداث مراکز جدید پردازش زباله در استان‌های شمالی بسیار دشوار است، گفت: سد هراز در مراحل نزدیک به مرحله انتهایی احداث قرار دارد و بهره‌برداری از این سد منتظر تعطیل شدن سایت عمارت در شهرستان آمل است که سال‌هاست زباله در آن به‌صورت غیراصولی دپو می‌شود.
   نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ بندی از لایحه برنامه هفتم را حذف کردند که در آن تغییراتی در نحوه توزیع عوارض آلایندگی صنایع و معادن پیش‌بینی شده بود.
   محمد کریمی، مدیرکل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنامه هفتم توسعه را فرصتی ارزشمند برای ارتقا و تثبیت حوزه گردشگری در اسناد بالادستی کشور دانست و گفت: گردشگری صنعتی تحریم‌ناپذیر است و توانایی دارد ظرفیت‌های خوبی برای سایر حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور ایجاد کند.
  احد جلیلیان، مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، در صورت تأمین اعتبار سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.
   محسن موسوی خوانساری، کارشناس محیط زیست گفت: برای اینکه تالاب گاوخونی احیا شود، تنها 140 میلیون متر مکعب آب می‌خواهد که یک ششم منابع آب زاینده رود است. برای آنکه آب به تالاب گاوخونی برسد، باید از زیر پل زاینده رود 300 میلیون متر مکعب آب عبور کند که نصف آن به تالاب برسد اما شما ببینید با این همه مصرف در بالا دست آیا امکان این امر وجود دارد؟
 شهرام امیری، سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: انتظار ما از نهادها و کسانی که از بناهای تاریخی بهره‌برداری می‌کنند این است که بیشتر مراقب امانت‌های میراثی باشند.
 طرح جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای ۱۰ تن، اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده در شورای اقتصاد به تصویب رسید.
 محمدرضا اورمزدی، استاد رشته گردشگری در غرب مازندران گفت: متأسفانه زیرساخت‌های گردشگری مازندران بویژه غرب این استان متناسب با جمعیت ورودی به استان نیست و این مشکلی است که مسئولان امر باید برای این حوزه چاره‌اندیشی اساسی بکنند.
  ۳ قلاده سگ ولگرد با حمله به کودک ۵ ساله در بوستان پردیسان تهران سبب بروز حادثه و مصدومیت برای آن و شهروندی که قصد نجات کودک را داشت، شدند.
 نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست درباره روز کودک و محیط زیست(15 مهر) گفت: بهترین دوران آموزش مقوله‌های مختلف از جمله محیط زیست دوران کودکی و مدرسه است. بر این اساس سازمان محیط زیست در شهریورماه ۱۴۰۱ تفاهمنامه‌ای را با آموزش و پرورش امضا کرد تا یک سری کارهای آموزشی مشترک با هدف حفظ محیط زیست اجرا شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی