صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

احداث اولین شهرک اربعین کشور در مرز مهران
ایلام - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از احداث اولین شهرک اربعین کشور در مرز مهران خبر داد.
مهدی جمالی‌نژاد در آیین تجلیل از موکب داران اربعین استان ایلام با تقدیر از مسئولان این استان در برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: بهره‌برداری از مجموع پروژه‌هایی که در قالب تسهیل و تأمین زیرساخت‌های آمد و شد روان زائران کنگره اربعین حسینی در استان مرزی ایلام اجرایی گردید باعث رضایتمندی زوار از زیرساخت‌های منتهی به مرز بین‌المللی مهران شد.

آغاز کشت پاییزه گندم در مزارع آذربایجان غربی
ارومیه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بهترین زمان کشت برای گندم آبی ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان و برای گندم آبی از اوایل مهر تا ۳۰ مهر، قبل از وقوع بارندگی‌های پاییزه است.
خسرو شهبازی افزود: برنامه ابلاغی برای کشت گندم آبی در سال زراعی جاری در حدود ۹۰ هزار هکتار و برای گندم دیم ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است. وی اضافه کرد: از مجموع مزارع گندم دیم استان، ۱۸۹ هزار هکتار در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها کشت می‌شود که در این طرح مراحل کشت تا برداشت محصول زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی خواهد بود و علاوه بر یارانه بیمه محصول، کود مایع یارانه‌ای هم در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
شهبازی بیان کرد: ۱۱ هزار و ۱۵۷ تن بذر اصلاح‌شده گندم آبی و ۱۳ هزار و ۷۰۵ تن گندم دیم در طبقات پرورشی ۳، مادری و گواهی‌شده تولید شده و آماده توزیع بین زارعین استان است.

افزایش پایداری آب شرب در ۲۰۰ روستای بوشهر
بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: پایداری آب شرب در ۲۰۰ روستای این استان با اجرای طرح جهاد آبرسانی افزایش می‌یابد.
 ابوالحسن عالی در بازدید از طرح‌های آبی این استان اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی در فاز نخست در ۳۹ روستا با پنج هزار و ۳۸ خانوار و جمعیت ۱۶ هزار و ۸۱۵ نفر عملیاتی شد و برخی از آنها نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. وی بیان کرد: در فاز دوم نیز طرح جهاد آبرسانی استان بوشهر در ۱۱۲ روستا با ۱۷ هزار و ۵۵۷ خانوار و ۷۰ هزار و ۳۲۱ نفر جمعیت عملیاتی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی