صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

واژگونی مرگبار اتوبوس حامل مهاجران در مکزیک
روز جمعه یک اتوبوس حامل مهاجران هائیتی و ونزوئلایی در جنوب مکزیک واژگون شد و 16 کشته برجاگذاشت.
به گزارش رویترز، مؤسسه ملی مهاجرت مکزیک آمار کشته‌ها را ۱۸ نفر گزارش کرد، اما این رقم به ۱۶ نفر کاهش یافت. چرا که برخی از مسافران به خاطر شدت حادثه اعضای بدنشان جدا شده بود. در میان کشته شدگان دو زن و سه کودک بودند و ۲۹ نفر هم در این حادثه مجروح شدند. وضعیت مجروحان این حادثه تاکنون نامشخص است. علت دقیق واژگونی اتوبوس که در شهر تپلمیم در نزدیکی مرز ایالت همسایه پوئبلا رخ داد، در دست بررسی است. گزارش شده است بیشتر این ۵۵ مهاجر، از ونزوئلا بودند.
 
سقوط هواپیما در کانادا ۳ کشته برجا گذاشت
رسانه‌های محلی کانادا اعلام کردند که در پی سقوط یک هواپیمای کوچک در استان بریتیش کلمبیا، همه سرنشینان آن کشته شدند.به گزارش رویترز، مقامات دولت کانادا اعلام کردند این هواپیمای سبک در شهر «چیلی‌واک» در استان «بریتیش کلمبیا» سقوط کرد و سه نفر کشته شدند.بنابر گزارش‌ها این هواپیما، یک هواپیمای سبک دو موتوره بوده که در نزدیکی فرودگاه محلی و در مناطق جنگلی سقوط کرده و همه سرنشینان آن کشته شدند.
 
ساس‌ها، ۷ مدرسه را در فرانسه تعطیل کردند
وزیر آموزش فرانسه اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های فزاینده در مورد هجوم ساس‌ها، مجبور به تعطیلی هفت مدرسه شده است.به گزارش روزنامه گاردین، مقامات فرانسه اعلام کردند که وجود ساس‌ها در سطوح مختلف در ۱۷ مؤسسه آموزشی این کشور تأیید شده و هفت مدرسه نیز به همین دلیل تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.دولت فرانسه یک سری جلسات را برای بررسی تعداد فزاینده موارد گزارش شده ساس در زمانی که این کشور میزبان جام جهانی راگبی است و برای میزبانی المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌شود، برگزار کرده است.همچنین با توجه به گزارش‌های قبلی مبنی بر شیوع این حشرات در برخی مناطق پاریس، آژانس بهداشت ملی فرانسه نیز به شهروندان این کشور توصیه کرده است که هنگام سفر، تخت هتل محل اقامت خود را برای اطمینان از نبود ساس کنترل کنند و در انتقال مبلمان دست دوم یا تشک‌های دست دوم به خانه‌های خود احتیاط به خرج دهند.

سیل و طوفان در روسیه
طوفان شدید در «ساخالین» واقع در خاور دور روسیه منجر به جاری شدن سیل و قطع برق خانوارها شده است. به گزارش «مسکو تایمز»، ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، بارش شدید باران و جاری شدن سیل را در این منطقه نشان می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، در حالی که نیروهای امدادی برق ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر را وصل کردند، بیش از ۵۰۰۰ سکنه همچنان بدون برق مانده‌اند. در همین حال، وزارت شرایط اضطراری منطقه ساخالین گفت که این حادثه تلفات جانی نداشته است. مناطق خاور دور روسیه در ماه‌های اخیر با طوفان‌های شدید مواجه شده‌اند و دانشمندان می‌گویند که ظهور پدیده «ال‌نینو» احتمالاً به وقوع طوفان‌های شدیدتر کمک می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی