فرمانده فراجا :

پلیس در کنار مردم کامل می شود

گروه حوادث / فرمانده کل انتظامی کشور از همکاری با قوه قضائیه برای کنترل هوشمند سارقان در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار احمدرضا رادان دیروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی گفت: انتظام ملی اساس امنیت و اساس ایجاد امنیت است. انتظام ملی سه بعد یعنی بعد مردم، متولیان و همراهان و همکاران را دارد که اگر این سه بعد در کنار هم نباشند انتظام ملی شکل نمی‌گیرد. هر کشوری که انتظام ملی بیشتری ایجاد کرده است امنیت آن کشور نیز بسیار نقش پیدا کرده است؛ چراکه خود مردم در کنار این انتظام قرار گرفته‌اند.
  وی خاطرنشان کرد: امسال شعار هفته انتظامی را با استفاده از مردم با شعار «مردم قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» تعیین کردیم. هرچقدر این بعد رفتاری مردم در انجام قانون و اجرای آن برای انتظام ملی فراهم شود، بعد خدمت افزایش می‌یابد و از این رو از امسال سهم ویژه‌ای برای مردم حتی در پیشگیری و مقابله قائل شدیم که ان‌شاءالله تا پایان سال بخش‌هایی از آن به استحضار مردم می‌رسد.
 فرمانده کل انتظامی کشور تأکید کرد: پلیس با مردم کامل می‌شود و در کنار مردم می‌تواند نقش ویژه بیافریند، با همراهی مردم حتی می‌تواند عزت و اقتدار خود را افزایش دهد و کسب کند و در مقابل قانون‌ستیزان و گردن‌کشان قرار گیرد. از این جهت چند خواسته مردم با همراهی مردم مورد توجه خاص ما قرار گرفت.
رادان یادآور شد: چون مردم از اراذل و اوباش ناراحت بودند، در برنامه ما برخورد شدید و البته قانونمدارانه با اراذل و اوباش شکل گرفت که در اخبار شاهد آن بودید. اراذل و اوباش و گردن‌کشان و قانون‌ستیزان جایی در جمهوری اسلامی ایران ندارند، مگر اینکه رفتار قانون‌شکنانه خود را تغییر دهند. همچنان به حکم قانون با اراذل و اوباش و گردن‌کشان و قانون‌ستیزان قاطعانه، قانون‌مدارانه و سخت برخورد می‌کنیم که اینها بدانند اگر می‌خواهند ما را امتحان کنند، این امتحان برایشان سخت در می‌آید و هزینه سختی را باید تحمل کنند. وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در بحث مقابله با سارقین چند بعد داریم، توضیح داد: یکی از ابعاد همکاری مردم است مبنی بر اینکه مردم شرایطی فراهم نکنند که سارقان به راحتی به مقصود خود برسند و از سوی دیگر با هماهنگی با قوه قضائیه و شخص رئیس این قوه در آینده‌ای بسیار نزدیک با اقدامات فنی و هوشمندانه، عمده سارقین را به کنترل هوشمند خود در می‌آوریم. در این موضوع هم امتحانی قابل قبول را پیش روی خود قرار می‌دهیم تا مردم احساس آرامش و امنیت بیشتری داشته باشند. این مأموریت ما هم در کنار مردم و با همراهی مردم کامل می‌شود. رادان در پایان سخنان خود اشاره کرد: سال ۱۴۰۲ را با سفارشی که رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری داشتند و خواست مردم بود، سال سخت برای قاچاقچیان کالا معرفی کردیم. چند روز قبل بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان اجناس قاچاق را به حکم قانون و خواست مردم به آتش کشیدیم. این یعنی هیچ جنس قاچاقی نباید در چرخه ورود و مصرف قرار گیرد تا تولید داخل را حمایت کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی