صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

ایران در ایران

مجوز تجارت کالای ته‌لنجی برای ملوانان صادر شد

نخستین مجوز سفر لنج‌های تجاری استان بوشهر برای واردات کالای ته‌لنجی در سال‌جاری بعد از چندین ماه تأخیر صادر شد.
بوشهر - «عبدالکریم جمیری» عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به اعلام صدور مجوز سفر لنج‌های تجاری استان بوشهر توسط وزارت کشور، اظهار داشت: با پیگیری‌ که از طریق وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفت  دو روز پیش رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تماسی اعلام کرد مجوز سفر لنج‌های تجاری استان بوشهر صادر شده است.
عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس افزود: طبق آنچه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده این هفته مکاتبات و مقدمات لازم سفرها انجام می‌شود تا شاهد عملیاتی شدن این تصمیم باشیم.
جمیری بیان کرد: اصل موضوع سفر لنج‌های تجاری در استان بوشهر است که مجوز از طریق دستگاه‌های مربوط صادر شده و بر اساس قول‌های داده شده این مجوز در اسرع وقت عملیاتی می‌شود.
جمیری گفت: امیدوارم مسئولان محلی با اتحادیه لنجداران و ملوانان همکاری داشته باشند تا این سفر تسریع و تأخیر به‌وجود آمده جبران شود.
 
کرمانشاه امسال ۱۲۵ بار لرزید

کرمانشاه- مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از وقوع ۱۲۵ بار زلزله در گستره استان کرمانشاه در نیمه اول امسال خبر داد و تأکید کرد: از این تعداد ۶۵ مورد در بهار و ۶۰ مورد در تابستان بوده است.
فرهاد فروزی بیشترین لرزه‌خیزی در گستره استان در نیمه اول امسال را به ترتیب مربوط به گهواره، سرپل ذهاب و قصرشیرین دانست و به ایسنا گفت: بزرگ‌ترین زلزله نیمه اول امسال ساعت 8 و۲۱ دقیقه روز ۱۴ خرداد و با بزرگی ۴.۸ ریشتر در حوالی گهواره رخ داد.
مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از روند افزایشی زلزله‌های نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: نیمه اول سال گذشته در مجموع ۱۱۷ زلزله در استان کرمانشاه رخ داد.
فروزی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین زلزله نیمه اول سال گذشته با بزرگی ۴.۴ ریشتر در خردادماه و در حوالی قصرشیرین بود. وی با اشاره به فعالیت چندین ایستگاه لرزه‌نگاری تحت پوشش شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه افزود: شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه تمام رخدادهای لرزه‌ای استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام و کردستان را به صورت شبانه‌روز ثبت و پردازش می‌کند.

در دیدار استاندار سمنان با رئیس جمهور مطرح شد
درخواست 23 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام سمنان

سمنان - استاندار سمنان  از ارائه  هفت مطالبه برای آبادانی و توسعه این استان در دیدار با رئیس جمهور خبر داد.
«سیدمحمدرضا هاشمی» در خصوص این مطالبات  اظهار داشت: یکی از این درخواست‌ها اختصاص ۲۳ هزار میلیارد ریال بابت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دارای پیشرفت ۷۵ تا ۹۰ درصد در استان بود. همچنین۲۶ طرح نیمه‌تمام در نقاط مختلف استان از پیشرفت ۷۵ تا بیش از ۹۰ درصد برخوردار است که تکمیل آنها نقش مهمی در تقویت سرمایه‌های اجتماعی و امیدافزایی دارد.
وی  با تأکید بر اینکه طرح‌های نیمه‌تمام با تخصیص ۲۳ هزار میلیارد ریال در دهه فجر امسال و در نهایت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: افزایش سهم استانداران از اعتبارات مربوط به تملک و دارایی و تأمین آب پایدار برای استان سمنان از دیگر موارد مطرح شده در دیدار با  رئیس جمهور بود.
هاشمی اضافه کرد:  تأمین آب پایدار تنها برای جمعیت ساکن و شهروندان سمنان مطرح نیست، بلکه سالانه بیش از ۱۵ میلیون زائر مشهدالرضا 8 ساعت از سفر  خود را در  این استان  می‌گذرانند که همین امر نیازمند خدمات مختلف است.
استاندار سمنان یادآور شد: مشکلات کارخانه سیمان بیارجمند شاهرود از دیگر موارد مطرح شده در نشست با رئیس جمهور بود که آیت‌الله رئیسی دستور تشکیل نشست ویژه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای بررسی موضوع صادر کرد. این مقام مسئول  ادامه داد: تعیین تکلیف معادنی که در مناطق حساس وجود دارند، تسریع در اجرای طرح آزادراه حرم تا حرم، فعالیت قطار برقی در مسیر زائران و کمبود نیروی کار، از دیگر موارد مطرح شده در نشست با رئیس جمهور بود.
 
پیرو دستور معاون اول رئیس جمهور برای خروج کالاهای رسوبی از بنادر
۲۵۰ نخل مرجوعی در بندرلنگه امحا شد

بوشهر - پیرو دستور معاون اول رئیس جمهور در راستای سرعت بخشی در خروج کالاهای متروکه از بنادر، ۲۵۰ اصله نخل مرجوعی که بیش از ۲ سال در محوطه‌های اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه دپو شده بود، از بندر خارج و توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی امحا شد.
«مرتضی سالاری»، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: تخلیه انبارها و محوطه‌های بنادر از کالاهای متروکه همواره یکی از دغدغه‌های بنادر بوده، که با خروج این نخل‌ها زیرساخت‌های بندری در خدمت توسعه تجارت دریایی قرار گرفته است.
بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری برای شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران به شمار می‌رود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی