صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

تسریع فرایند اجباری‌شدن استاندارد کالا و خدمات

اجرای استاندارد خدمات پس از فروش خودرو و لوازم خانگی در جلسات اخیر شورای عالی استاندارد با دستور رئیس دولت سیزدهم اجباری اعلام شد. براین اساس مطابق تبصره ۱ ماده ۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط به‌منظور تدوین و نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری استفاده می‌شود.
معاون ارزیابی انطباق سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی با معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، با ترسیم فرایند اجباری شدن استاندارد کالا و خدمات، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران در دوره تحولی خود بر استانداردسازی در حوزه‌های مختلف خدمات به عنوان اولویت دولت سیزدهم و مطالبه جامعه مصمم است.
احسان ساده‌ افزود: در حوزه خدمات می‌توانیم اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی را به نحوی مناسب و مؤثر دنبال کنیم که براساس وظیفه قانونی و حاکمیتی، سازمان نظارت عالیه و استصوابی خود را بر نحوه اجرای استانداردها داشته باشد. وی تأکید کرد: با اجماع نظر دو دستگاه‌، مکانیزم اجرایی برای رعایت الزامات در ارائه خدمات ترسیم می‌شود تا به صورت هماهنگ و حذف موازی کاری این فرایند دنبال شود.

حمایت صندوق کارآفرینی از یک‌هزار طرح راکد و نیمه راکد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از امضای تفاهمنامه‌ای برای حمایت از یکهزار طرح راکد و نیمه راکد خبر داد و گفت: در طرح‌های توسعه‌ای کشور رشد ۸ درصدی در بخش‌های سرمایه‌گذاری جدید و بهره‌برداری از طرح‌ها در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، نعمت الله رضایی اظهار داشت: آنچه عمدتاً کمتر تحقق می‌یابد سهم بهره‌وری است که باید سرمایه‌های راکدی که در کشور سرمایه‌گذاری شده به چرخه تولید برگردد.
وی افزود: بخشی از طرح‌ها در کشور یا راکد هستند یا زیر ظرفیت اسمی خود (کمتر از ۵۰درصد) فعالیت می‌کنند یا اینکه بیش از ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و نیاز به سرمایه‌گذاری جدید دارند تا به چرخه تولید برگردند، به همین دلیل تفاهمنامه‌ای بین صندوق کارآفرینی امید و نهضت احیا به نمایندگی از معاونت توسعه روستایی برای حمایت از ۱۰۰۰ طرح منعقد شد. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به نظام اداری کشور گفت: شورای برنامه‌ریزی توسعه و کارگروه اشتغال سرمایه‌گذاری استان‌ها، طرح‌های نیمه‌تمام و راکدی را که واجد شرایط بهره‌برداری باشند معرفی می‌کنند تا بعد از بررسی در چرخه حمایت قرار گیرند.
رضایی بیان داشت: سال گذشته از محل تبصره ۱۸ منابع مربوطه برای طرح‌ها تأمین شده که بخشی در فرایند پرداخت تسهیلات و بخشی از طریق کارگروه‌های استانی در حال معرفی هستند. وی حمایت صندوق کارآفرینی امید را  از طرح‌هایی دانست که از نظر اندازه و مقیاس، طرح‌های خرد، کوچک و متوسط معیشت محور بوده و در مناطق محروم و روستایی هستند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تأکید بر برنامه‌ریزی صندوق بر سیاست‌های بخشی متناسب با آمایش سرزمینی تصریح کرد: طرح‌های حمایت شده با تفاهم دستگاه‌های اجرایی بوده تا حمایت‌های لازم نیز از آنها انجام پذیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی