صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

رسیدگی به پرونده فرزندان مصدق بدون هیچ ملاحظه ای
 خبر اول اینکه،تسنیم در گزارشی خبر داد که فرزندان بازداشت شده یکی از مقامات ارشد قوه قضائیه که خبر آن را مسعود ستایشی، سخنگوی این قوه در نشست خبری اخیر خود گفته بود، پسران آقای مصدق، معاون اول این قوه هستند. به گزارش این خبرگزاری، رسیدگی به پرونده فرزندان معاون اول عدلیه 8 ماه پیش و با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای آغاز شده و رئیس عدلیه این پرونده را به حفاظت قوه قضائیه و اطلاعات سپاه ارجاع می‌دهد و تأکید می‌کند بدون هیچ ملاحظه‌ای همه موارد بررسی شود. مطابق پیگیری‌های صورت گرفته، در این پرونده تاکنون 8 نفر بازداشت شده‌اند. روزنامه فرهیختگان نیز پیش‌تر به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده بود که رسیدگی به پرونده بدون دخالت و ایجاد مانع توسط حجت‌الاسلام مصدق ادامه پیدا می‌کند. همچنین گفته شده متهم اصلی پرونده فردی با هویت «ح» است که دارای روابط صمیمی با برخی افراد رده بالا در مجموعه‌های مختلف بوده است. به‌رغم انتظار افکارعمومی، تاکنون جزئیات بیشتری از موارد اتهامی افراد دستگیر شده، از سوی مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه منتشر نشده است.

عبدالحمید و تعویض جلاد با شهید!
 خبر دیگر اینکه، امام جماعت مسجد مکی زاهدان در ادامه اتخاذ مواضع خلاف واقع و تحریک‌آمیز خود این بار از یک شرور سابقه‌دار به نام «صادق کبدانی» که رسانه‌های معاند او را با نام «خدانور لجه‌ای» معرفی می‌کنند، با عنوان «شهید» یاد کرد. عبدالحمید اسماعیل‌زهی در اظهاراتی به نقل از مادر این شرور مدعی شد او همیشه تمنا داشت پای مادرش را ببوسد و به همین دلیل «توفیق شهادت پیدا کرده است».
گفتنی است شهید! مورد اشاره مولوی عبدالحمید که در محله شیرآباد زاهدان با عنوان «یاغی» شناخته می‌شد، تبعه افغانستان بوده و سابقه 16 سرقت مسلحانه را در پرونده قضایی خود داشته و در تاریخ 10 مهرماه سال گذشته نیز حین سرقت مسلحانه، در درگیری با مأموران انتظامی کشته می‌شود. تصویری که در رسانه‌های معاند از او با دستان بسته منتشر شد نیز مربوط به تابستان سال گذشته بوده و ربطی به آشوب‌های پاییزی یا حادثه 8 مهر پارسال ندارد. اظهارات خلاف واقع و خلاف آموزه‌های دینی توسط مولوی عبدالحمید مانند دفاع از موجودیت رژیم اشغالگر قدس و حمایت از فرقه ضاله و دست‌ساز بهائیت و شهید نامیدن اشرار مسلح چیزی جز نفوذ و تأثیر یک جریان بدخواه پیرامونی او نیست. پیشتر نیز برخی از اعضای دفتر مولوی عبدالحمید به اتهام ارتباط با سرویس‌های جاسوسی، دستگیر شدند.

انهدام شبکه تروریستی وابسته به داعش در کرمان
 دست آخر اینکه،  دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان اعلام کرد: در پی اقدام مشترک و دوباره سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه این استان، یکی از شبکه‌های تروریستی داعش در کرمان شناسایی و هفت نفر از اعضای آن دستگیر شدند. مهدی بخشی با اشاره به اینکه در پی رصد اطلاعاتی و اقدام عملیاتی مشترک سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات کرمان و سازمان اطلاعات سپاه استان، در اقدام روزهای اخیر مجدد گروه تروریستی داعش مورد ضربه قرار گرفت، افزود: در این عملیات یکی از شبکه‌های این گروه تروریستی که آماده اقدام عملیاتی و ایجاد ناامنی در کشور بود در استان کرمان شناسایی شد و مورد ضربه قرار گرفت. این مقام ارشد قضایی در کرمان گفت: این تروریست‌ها مترصد دریافت مأموریت و اجرای عملیات تروریستی در عمق کشور بودند که قبل از هر اقدامی در تور اطلاعاتی نهادهای امنیتی این استان قرار گرفته و بازداشت شدند. بخشی تصریح کرد: پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی