صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

ورزش ایران

 

دیدار وزیر ورزش با کشتی‌گیران
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، دیروز و به محض ورود به هانگژو چین، به همراه مناف هاشمی سرپرست کاروان شهید حججی مسافت 80 کیلومتری هانگژو تا دهکده رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی را طی کرد و به گفت‌وگو با ملی‌پوشان تیم‌های ملی آزاد و فرنگی نشست.کیومرث هاشمی هم با اشاره به سهم کشتی در افتخارآفرینی ورزش ایران در تمامی ادوار بازی‌های آسیایی، تلاش ورزشکاران ایرانی از جمله اعضای تیم‌های ملی کشتی ایران را ستود و برای آنها در رقابت‌های پیش‌رو آرزوی موفقیت کرد. هاشمی با بیان اینکه کشتی ورزش ملی ایران و از جایگاه خاصی بین مردم برخوردار است، گفت:
« در هر موقعیت کاری که بوده‌ام، چه از معاونت و چه از ریاست کمیته ملی المپیک، توجه ویژه‌ای به کشتی داشته‌ام و خواهم داشت به همین خاطر خواستم پیش از شروع بازی‌های کشتی در این نشست صمیمی شرکت کنم. کشتی مایه افتخار ورزش ایران است و می‌دانم آماده شدن برای حضور در دو میدان جهانی و بازی‌های آسیایی در مدت یک ماه چقدر دشوار است. هر عنوانی که به دست بیاورید، برای کشور قابل تقدیر است و مهم این است که شما نماینده شایسته‌ای برای جمهوری اسلامی ایران باشید. کمیته ملی المپیک یکی از بهترین مدیران خود را برای کمک به تیم‌های کشتی در این دهکده مستقر کرده تا موضوعات و نظرات سرمربیان دو تیم از طریق آقای تابع برای پیگیری به ما منتقل شود.» پژمان درستکار و حسن رنگرز سرمربیان تیم‌های آزاد و فرنگی ایران هم گزارشی از آخرین وضعیت اعضای تیم‌های ملی پیش از شروع مسابقات کشتی ارائه کردند. در پایان، وزیر ورزش و جوانان در کنار کادر فنی و اعضای تیم‌های ملی کشتی در دهکده مسابقات شام را صرف کرد.


پنجره نقل‌ و‌انتقالاتی استقلال باز شد
شکایت شاهین بوشهر از باشگاه استقلال به دلیل عدم دریافت حق رشد مهدی قایدی و محمد محبی باعث شد تا فدراسیون جهانی فوتبال، پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌ها را ببندد و این باشگاه در ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو دچار مشکل شد. در این میان فرشید سمیعی، عضو هیأت مدیره استقلال دوشنبه شب در برنامه «فوتبال برتر» از پرداخت مطالبات باشگاه بوشهری خبر داد و گفت که آبی‌ها منتظر تأییدیه رسمی فیفا هستند تا پنجره این باشگاه به صورت رسمی باز شود. در این شرایط، دیروز از باشگاه استقلال خبر ‌رسید که فیفا پرداخت مطالبات شاهین را که رقمی کمتر از 300 میلیون تومان بوده تأیید کرده و بدین ترتیب پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌ها باز شده و آنها مشکلی برای ثبت قرارداد بلانکو در هیأت فوتبال ندارند. البته
استقلالی ها هنوز طلبکاران خارجی دارند که باعث شده بدهی جدید استقلال یک میلیون و ۶۳۷ هزار دلار باشد. آنها 800 هزار دلار به رافائل سیلوا، 512 هزار دلار به آمانوف، 300 هزار دلار به ریکاردو ساپینتو و 25 هزار دلار هم به ماتا دستیار او بدهکار هستند.


بسکتبال به نیمه نهایی نرسید
تیم ملی بسکتبال ایران به مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی صعود نکرد.هاکان دمیر شاگردانش را با ترکیب ارسلان کاظمی، میثم میرزایی، نوید رضایی‌فر، متین آقاجانپور و سجاد مشایخی در سالن ژی جیانگ یونیورسیتی ژیمنازیوم هانگژو به میدان فرستاد. رقابتی که از میان ایران و فیلیپین یک تیم به نیمه نهایی راه پیدا می‌کرد. هرچند گلزنی نوید رضایی‌فر بازی را استارت زد ولی جاستین برونلی، بازیکن حریف در همان ابتدا سه پرتاب سه امتیازی را روانه حلقه ایران کرد و 11-8 فیلیپین را پیش انداخت. این بازیکن در کوارتر اول تنها 16 امتیاز آورد و توانست تیمش را در این تایم 28-22 پیروز کند. در وقت دوم نوید رضایی‌فر، سجاد پذیرفته، محمد ترابی، پیتر گریگوریان و سینا واحدی به میدان آمدند ولی بازیکنان امریکایی- فیلیپینی حریف نگذاشتند تیم ایران در نتیجه به تساوی یا برتری برسد و این نیمه 48-36 به نفع حریف شرقی واگذار شد تا هاکان دمیر شاگردانش را با عصبانیت به رختکن بفرستد. در نیمه دوم اشتباهات بازیکنان ایران در دفاع و شوتزنی اختلاف را به 20 امتیاز رساند و برونلی امریکایی سهم 33 امتیازی از 71 امتیاز فیلیپین تا پایان کوارتر سوم داشت. اما وقت چهارم با توپ‌دزدی ارسلان کاظمی استارت گلزنی ایران آغاز شد و گلزنی او در کنار پرتاب‌های سه امتیازی سینا واحدی و متین آقاجانپور اختلاف 23 امتیاز را جبران و یک امتیاز بالاتر هم رفت ولی در نهایت این فیلیپین بود که 84-۸۳ پیروز شد و به نیمه نهایی رفت.


بازگشت روی مدار پیروزی
تیم‌ملی والیبال بعد از اولین پیروزی، عصر امروز به مصاف جمهوری چک می‌رود. تیم بهروز عطایی که در گروه A انتخابی المپیک به میزبانی برزیل با تیم‌های آلمان، اوکراین، جمهوری چک، ایتالیا، کوبا، قطر و برزیل همگروه است، رقابت‌ها را با دو باخت مقابل آلمان و اوکراین استارت زد، اما این تیم دیروز بازی را با ترکیب متفاوت از دو بازی قبل شروع کرد و با محمدطاهر وادی، امیرحسین اسفندیار، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، میثم صالحی، سیدمحمد موسوی و آرمان صالحی به‌عنوان لیبرو برابر قطر به میدان رفت و برد، آن‌هم با نتیجه 3-یک و با امتیازات ۲۵-۲۳، ۲۳-۲۵، ۲۵- ۱۷ و ۲۵-23؛ درست 8 روز بعد از بازی دو تیم در هانگژو. در این بازی صابر کاظمی پشت خط‌زن ملی‌پوش ایران با 26 امتیاز ستاره میدان بود. ملی‌پوشان ایران با این برد حالا شرایط بهتری برای بازی چهارم انتخابی المپیک مقابل جمهوری چک دارند؛ تیمی که دو باخت 3-یک و 3-2 به ترتیب مقابل تیم‌های ایتالیا و برزیل داشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی