خبر در خبر

ایرنا کوروس ربیعی، مسئول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه جمعیت گوزن زرد ایرانی امسال در مازندران به ۶۰ رأس رسید، گفت: قرار است در ادامه بیش از ۲۰ رأس گوزن زرد ایرانی را در راستای تعدیل جمعیت این گونه به چند استان دیگر منتقل کنیم و جمعیت این گونه از حیات‌وحش را در پناهگاه دشت‌ناز به حدود 30 رأس کاهش دهیم.

ایران  سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد تهران گفت: کارت اکوپارک عباس‌آباد معرف ظرفیت‌های متنوع گردشگری، تاریخی، طبیعی، فرهنگی و هنری تهران است و نشان می‌دهد پایتخت آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

ایرنا  اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: حفظ تالاب کجی نمکزار نهبندان از طریق اجرای طرح آموزش و توانمندسازی جوامع محلی حاشیه این تالاب ملی دنبال می‌شود.

ایلنا  فرهاد زندی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: با هوشیاری و رصد اطلاعاتی بخش فضای مجازی یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران، قاچاقچی گونه‌های حیات وحش ملقب به «دکتر عقاب» که از طرق مختلف بویژه آگهی در فضای مجازی اقدام به فروش گونه‌های ارزشمند و نادر حیات وحش ایران بخصوص پرندگان شکاری می‌کرد، دستگیر شد.

ایران  سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران گفت: هلدینگ گردشگری و تفریحات شهر تهران آغاز به کار کرده است و مسئولیت دبیرخانه این هلدینگ به شرکت نوسازی عباس‌آباد محول شد.

ایسنا  محمدحسین بازگیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری معدنی در دریاچه نمک بدون کسب مجوز از این سازمان، گفت: بر اساس قانون، صدور هرگونه پروانه بهره‌برداری در عرصه‌های تالابی، باید با هماهنگی و اخذ مجوز از محیط زیست باشد.

ایرنا مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: موضوع صنایع دستی در دولت سیزدهم به یک دغدغه تبدیل شده و در برنامه هفتم توسعه به صنایع دستی توجه شده است.

ایرنا صادق برزگر، استاندار مازندران از گسترش برنامه توسعه‌ای جذب گردشگران خارجی در این استان مسافرخیز کشور خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و هدفگذاری بر این است تا پایان دولت سیزدهم ۲میلیون گردشگر خارجی به مازندران سفر کنند.

ایران با تصویب مجلس، سازمان محیط زیست مجاز شد که بر میزان آلایندگی و ارزیابی خوداظهاری واحدهای آلاینده و واسنجی تجهیزات پایش آلاینده‌های منابع زیستی نظارت کند.

مهر  مریم خدابنده، رئیس اداره میراث فرهنگی پیشوا از دستگیری ۹ نفر از حفاران غیرمجاز اموال تاریخی - فرهنگی در این شهرستان خبر داد و گفت: طی عملیاتی از این حفاران ۱۲۷ سکه کشف و ضبط شده است.

مهر  علی اصغر خانی، نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه شاهوار مهمترین منبع تأمین کننده آب شهرستان شاهرود و منطقه بسطام است، گفت: ادامه معدنکاری در این کوهستان تا حد زیادی منتفی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی