صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مــرور

ضرورت تربیت نیروهای متخصص در زمینه سلامت سالمندان
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: توانمندسازی میانسالان (افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله) و سالمندان جوان (افراد ۶۰ تا ۷۴ ساله) یکی از مهم‌ترین اقدامات برای مقابله با مشکلات سالمندی است.
به گزارش مهر، فرناز اهدایی‌وند، آگاهی بخشی جامعه و جلب حمایت برای رفع چالش‌ها و مسائلی که سالمندان در سراسر جهان با آن مواجه هستند و ترویج احترام و مراقبت از سالمندان را از اهداف روز جهانی سالمند و هفته سالمند عنوان کرد و گفت: سالمندان منابع ارزشمندی از دانش و تجربه هستند که سهم زیادی در توسعه پایدار دارند.
اهدایی وند با تأکید بر اینکه سالمندی مترادف با کاهش سلامتی یا افزایش ناتوانی نیست، توجه به مسائل و چالش‌های مهم سالمندان از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و روانشناختی را ضروری برشمرد و گفت: برای تأمین بهداشت در جمعیت سالمندی نیاز به اقدامات زمینه‌ای داریم.
به گفته وی، تربیت نیروهای متخصص در زمینه سلامت سالمندان، تقویت برنامه‌های آموزشی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی و استفاده از فضای مجازی به ویژه برای توانمندسازی سالمندان جوان از مهم‌ترین اقدامات برای ارائه خدمات با کیفیت به سالمندان است.


ممنوعیت استفاده از کتب کمک آموزشی بدون مجوز در مدارس
بنابر اعلام رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی استفاده از کتب کمک آموزشی بدون مجوز و تأییدیه‌های لازم از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مدارس غیردولتی ممنوع است.
به گزارش ایسنا، محمودزاده اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، تدریس هر کتابی غیر از کتاب درسی در مدارس نیازمند داشتن مجوز از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است. در این شرایط تدریس کتب کمک آموزشی در مدارس غیردولتی نیز باید حتماً مجوز و تأییدیه لازم را از کارگروه ذیل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داشته باشد.
به گفته وی، اسامی برخی از انتشارات کتاب‌های کمک آموزشی دارای مجوز و تأییدیه در سایت سازمان پژوهش درج شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی