آغاز هفته فراجا با شعار «شهروند قانونمدار؛ پلیس خدمتگزار»

گروه حوادث /  معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا از امکان تعویض اینترنتی پلاک خودروها و صدور گواهینامه یک‌روزه برای راکبین موتورسیکلت همزمان با آغاز هفته فراجا خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست تشریح برنامه‌های هفته فراجا ضمن اشاره به شعار هفته فراجا گفت: هفته فراجا از روز پنجشنبه سیزدهم مهر با غبارروبی مزار شهدا آغاز شده و تا چهارشنبه 19 مهر ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه صبحگاه مشترک نیروهای فراجا در سراسر کشور با شعار «شهروند قانونمدار؛ پلیس خدمتگزار» روز شنبه 15 مهر برگزار می‌شود و برنامه‌های متعددی نیز در این خصوص تدارک دیده شده است.
وی در ادامه افزود: به مناسبت این روزها فعالیت مراکز تعویض پلاک وسایل نقلیه 2 ساعت افزایش یافته و این مراکز از 7 صبح تا ۱۶ بعدازظهر به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند. همچنین امکان تعویض اینترنتی پلاک وسایل نقلیه از دیگر خدمات در نظر گرفته شده در این ایام است. البته مشکلات نرم‌افزار «پلیس من» هم تا حد زیادی رفع شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این نرم‌افزار خدمات بیشتری به شهروندان ارائه دهد.
معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا خاطرنشان کرد: در این هفته ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی بدون دستور قضایی با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد، به این صورت که رانندگان می‌توانند 50 درصد جریمه را پرداخت و الباقی را به صورت اقساط با نرخ سال 1394 مصوبه هیأت دولت پرداخت کنند. از هفته فراجا به بعد نیز لغو توقیف خودروها در کنار مراجعه حضوری و مراجعه به پلیس +۱۰ به صورت سیستمی انجام می‌گیرد و نیازی به مراجعه مالکان نیست.
سردار منتظرالمهدی به تردد بیش از ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور اشاره کرد و افزود: ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار راکب این وسایل نقلیه فاقد گواهینامه هستند که در زمان حادثه برای خود و دیگران خطرآفرین می‌شوند. به همین منظور دریافت گواهینامه آسان و ارزان را راه‌اندازی کرده‌ایم که همه مراحل در یک روز و با قیمت بسیار ارزان صورت می‌گیرد و فقط راکب یا والدینش باید مالک موتورسیکلت باشند. البته این طرح در حال حاضر قرار است در 115 استان کشور انجام شود و بزودی هدف ما که اجرای آن در سراسر کشور است، محقق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در هفته فراجا از رانندگان قانونمدار و حرفه‌ای کامیون، اتوبوس، خودروهای سواری و موتورسیکلت تحت عنوان طلایه‌داران ترافیک تجلیل به عمل می‌آید. همچنین چاپ و تحویل 72 ساعته کارت خودرو و گواهینامه‌های جدیدالورود و المثنی به مالکان در این هفته از خدمات پلیس به شهروندان است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی